Hyundai sa viditeľne snaží spochybniť konvencie, teda aspoň čo sa týka exteriérového dizajnu. Popisovať vám ho nebudeme, názor si nepochybne urobíte aj sami vďaka sérii nových fotografií, ktoré samozrejme nájdete v galérii. My sa zatiaľ budeme venovať tým najdôležitejším číslam.

Nový Ioniq 5 má dĺžku 4855 mm, šírku 1880 mm, výšku 1495 mm a rázvor 2950 milimetrov. Aby ste mali kontext, o akom veľkom aute hovoríme, mohli by sme ho porovnať s aktuálnym BMW radu 5, na ktorý vo vzdialenosti náprav stráca len 25 mm.

Novinka využíva platformu Electric-Global Modular Platform, architektúru s napätím 400 až 800 voltov, v základe má jeden vzadu umiestnený motor a akumulátory s kapacitou 53 kWh. Výkon tejto verzie nepoznáme, predpokladáme ale, že to bude 160 kW, teda 218 koní. Čo Kórejci naopak v prípade tohto konkrétneho prevedenia zdôrazňujú, je priemerná spotreba len 14 kWh na 100 kilometrov na základných 18-palcových kolesách.

Do príchodu ostrého modelu N (zrejme s výkonom 585 koní) bude vrcholom dvojmotorový Ioniq 6 s pohonom všetkých kolies, ktorý vodičovi ponúkne 239 kW (325 koní), systémový krútiaci moment 605 newtonmetrov a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Tento variant dostane batériu s kapacitou 77,4 kWh, pričom ak ju spojíte len s jedným motorom, Hyundai sľubuje dojazd podľa metodiky WLPT 610 kilometrov.

Vďaka spomínanému pracovnému napätiu „Šestka“ zvládne nabíjačku s výkonom 350 kW, pričom nabitie článkov z 10 na 80 percent by malo trvať len 18 minút.

Cenník auta k dispozícii v tejto chvíli nemáme, vieme ale, že sa v ňom objaví dvanásť základných lakov karosérie, štyri farebné koncepty interiéru a dvojfarebné ambientné osvetlenie interiéru so šiestimi predvolenými motívmi a možnosťou vyberať si zo 64 farieb. K tomu Hyundai ponúkne disky s priemerom 18 až 20 palcov, príplatkové relaxačné sedadlá, audiosystém Bose s ôsmimi reproduktormi či „zvuky podobné kozmickej lodi“.

Momentálne netušíme, či to bude platiť aj pre slovenský trh, ale Ioniq 6 by mal mať dva stupne výbavy nazvané SEL a Limited. Už v základe by mali byť dva 12-palcové displeje palubnej dosky, štyri konektory USB C a jeden USB A, vôbec prvýkrát u tejto značky online aktualizácie a takzvaný EV Performance Tune-up, ktorý vám dovolí nastaviť si odpor riadenia, výkon motora či odozvu „plynového“ pedálu.

Čakajte tiež Apple CarPlay a Android Auto, systém Vehicle-to-load (V2L), ktorý z auta urobí zdroj energie pri výpadku elektriny či kempovaní a Bluetooth zvládne pripojiť jedno zariadenie na streamovanie hudby a druhé na telefonovanie. Výroba nového Ioniqu 6 začína v treťom kvartáli 2022, takže prvé autá by sa mohli k zákazníkom dostať ešte pred koncom tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Hyundai