Jaguar s XE sľubuje skutočné auto na jazdenie. Navyše, aj vďaka nízkej hmotnosti si trúfa na spotrebu nižšiu ako 4 l/100 km!

Hliník tvorí až 75% celého skeletu. Konštruktéri sa navyše pri jeho návrhu vyhli zváraniu a pri výrobe hliníkového monokoku využili lepenie a nitovanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Typ XE bude postavený na modulárnej platforme značky Jaguar. Novinka tak bude jediným autom v triede s hliníkovým, zosilneným monokokom. Hliník pritom tvorí až 75% štruktúry. Dôležitým faktom je aj to, že celá hliníková konštrukcia je lepená, prípadne nitovaná. Vývojári si od nej sľubujú najmä nízku hmotnosť, no táto štruktúra prináša aj vysoký stupeň torznej tuhosti. Hlavným benefitom nízkej váhy auta bude samozrejme spotreba, ale aj jazdné vlastnosti. Automobilka sľubuje skutočné vodičské auto. Jaguar síce zatiaľ nezverejnil žiaden bližší údaj o hmotnosti, no trúfa si na spotrebu menšiu ako 4 litre na 100 km. Samozrejme s najúspornejším vznetovým motorom. Mimochodom, vývojové oddelenie Jaguáru vytvorilo pre tento účel novú hliníkovú zliatinu. Jej označenie je RC 5754 a obsahuje vysoký podiel recyklovaných materiálov. To navyše krásne zapadá do plánov automobilky, ktorá chce do roku 2020 využívať 75% recyklovaných materiálov.

Jaguar XE SVR má na muške najmä BMW M3. Na boj s ním dostane pod kapotu kompresorom prepĺňaný 5,0 litrový V8 s výkonom 404 kW (550 k).

Zaujímavejšou správou je však určite strohé info o vrcholnej verzii Jaguaru XE SVR. Angličania sa totiž chystajú potrápiť konkurenciu aj skutočne rýchlym sedanom strednej triedy. Na muške majú najmä BMW M3. Na boj s ním dostane XE SVR pod kapotu kompresorom prepĺňaný 5,0 litrový V8. Ten by mal produkovať výkon 404 kW (550 k). Samotný výkon však na bavorskú konkurenciu stačiť nebude. Koniec koncov prečítajte si ako jazdí BMW M4. Vývojári v JLR teda majú pri odlaďovaní podvozka čo robiť, aby Nemcov prekonali aj jazdnými vlastnosťami.

Zdroj: Tlačová správa, autoexpress