Aby Kia nenechala nikoho na pochybách, že vám práve servíruje medzigeneračne prepracovaný automobil, nadelila modernizovanej EV6 nové svetlá i masku, ktorá o niečo viac zapadá do aktuálneho štylistického smeru prideleného (nielen) elektrickým modelom značky Kia.

Podobné detaily, respektíve úzke línie svetelných podpisov využíva SUV EV9, pripravované modely EV3, EV4, EV5, objavili sa na chystanom sedane i hatchbacku K4, ktorý by mohol byť novým Ceedom a ďalších autách.

Súčasťou zmien v prednej časti je tiež nový nárazník, respektíve nárazníky, pretože stupeň výbavy GT-line samozrejme vyzerá trochu inak ako štandardná verzia. Z toho, čo máme na prvých fotografiách, stoja za upozornenie ešte nové 19- alebo 20-palcové hliníkové disky a podľa podobného dizajnového kľúča upravené zadné partie.

Zadné združené svetlá si podržali základný tvar, ale trochu iná je ich vnútorná štruktúra, presnejšie povedané usporiadanie diódových prvkov a aj tu návrhári nahradili pôvodný nárazník novým kusom plastu s trochu iným členením čiernych a vo farbe karosérie lakovaných plôch.

Štartovanie len so snímačom otlačkov

Prvé informácie k EV6 modelového roka 2025 berte len ako ochutnávku so základným súborom dát, Kórejci viac zverejnia až s postupnými premiérami v Európe či Spojených štátoch. Prezradili ale, že interiéri použili nové zakrivené displeje a na zľahka modifikovanom volante sa objavil snímač otlačkov prstov, ktorý spolu s elektronikou umožní registrovaným vodičom naštartovať auto bez kľúča.

Majiteľov by mohlo potešiť vylepšený infotainment s bezdrôtovým pripojením pre Apple CarPlay a Android Auto a diaľkové aktualizácie, ktoré sa už neobmedzujú len na navigáciu, ale vylepšiť sa týmto spôsobom dajú všetky hlavné elektronické riadiace systémy. Vodič dostane prepracovaný head-up displej, digitálne vnútorné spätné zrkadlo a navigáciu s rozšírenou realitou, ktorú už používajú autá značky Genesis.

Pod karosériou je tiež pár vecí inak. V prvom rade došlo k výmene batérie, takže namiesto 77,4 kWh dostanete kapacitu 84 kilowatthodín. Kia hovorí, že podľa ich metodiky sa podarilo predĺžiť dojazd áut vybavených zadným elektromotorom v kombinácii s 19-palcovými kolesami zo 475 na 494 kilometrov, ale na čísla podľa WLTP musíme ešte počkať.

Napriek zväčšeniu akumulátora, respektíve jeho kapacity by ste na rýchlonabíjačkách nemali stráviť viac času. 800-voltová architektúra v kombinácii s 350-kilowattovým nabíjaním podľa automobilky znamená, že sa z 10 na 80 percent dostanete (pri ideálnych podmienkach) za 18 minút.

Z dostupných trochu útržkovitých správ tiež vieme, že EV6 by mala mať spevnenú karosériu a nové frekvenčne selektívne tlmiče, ktoré sa mali v kombinácii s lepším odhlučnením elektromotorov postarať o tichšiu a komfortnejšiu jazdu.

Keď už spomíname motory, štandardné modely s pohonom zadných kolies majú 229 koní a krútiaci moment 350 Nm, zatiaľ čo dvojmotorové štvorkolky ponúknu 325 koní a 605 Nm. Porovnanie so súčasným autom nám hovorí, že sa v tomto smere nič nezmenilo, ešte raz ale pripomíname, že čísla európskych modelov sa môžu líšiť. Ak vás zaujímajú, sledujte nás v nasledujúcich týždňoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Kia