Kia tomuto dizajnu hovorí „Opposites United“, čo môžeme preložiť ako spojenie protikladov. Čo všetko za týmito slovami návrhári vidia a v čom presne sú tie protiklady, necháme na nich, prípadne na vašej fantázii, my sa zameriame na fakty.

Vylepšené Picanto dostalo okrem iného nové oba nárazníky a prepracované svetlá, ktoré za príplatok môžete vymeniť za diódy. Kia sa na obrázkoch nezabudla pochváliť vrcholnou, zľahka športovou verziou GT-Line, ktorá má špecifické 16-palcové disky, napodobeninu difúzora pod zadným nárazníkom a množstvo čiernych doplnkov, ktoré z nej robia nezameniteľné auto.

Základné modely dostanú v závislosti na zvolenej výbave kolesá s priemerom 14 až 16 palcov, nechýbajú štyri nové laky (Signal Red, Smoke Blue, Sporty Blue a Adventurous Green), a aby sme nezabudli, zadné združené svetlá budú odteraz vertikálne spojené pásom medzi oknom a modifikovaným vekom batožinového priestoru.

Pod kapotou Picanta budú aj naďalej pracovať malé benzínové motory, konkrétne trojvalec s objemom 1,0 litra a štvorvalec s objemom 1,2 litra. Kia hovorí, že obe atmosférické pohonné jednotky DPi dostali vylepšené vedenie recirkulácie výfukových plynov a optimalizované časovanie ventilov, ich parametre ale neuvádza. Budeme preto predpokladať, že sa nezmenili, takže „liter“ poskytne 67 koní a jedna-dvojka 84 koní.

Preplňovanú verziu trojvalca tlačová správa nespomína, takže je dosť možné, že tento motor končí. Možná je ale aj druhá, pozitívna alternatíva. 1.0 T-GDI s výkonom 100 koní sa za na západ od ČR už nejaký čas nepredáva, preto nevylučujeme, že malé turbo bude u nás stále dostupné. Musíme si len počkať na aktualizovaný cenník modelového roka 2024.

Modernizované Picanto bude štandardne vybavené 8-palcovým dotykovým displejom na palubnej doske a tiež 4,2-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Bez príplatku má byť tiež bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto a novinkou je tiež systém bezdrôtových aktualizácií softwaru.

Ďalší upgrade sa týka tiež zoznamu povinných bezpečnostných prvkov vyžadovaný legislatívou EÚ, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou zvýši základnú cenu. Tá dnes štartuje na čiastke 12 140 eur za verziu 1.0 DPi Silver a končí na prevedení 1.0 T-GDI GT-Line alebo X-Line za identických 17 840 eur.

Modernizované modely by mohli byť podľa niektorých zdrojov drahšie až o 1500 eur, presné čiastky ale zatiaľ nepoznáme. Ak ich Kia zverejní, dáme vám vedieť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov