Ak máte déjà vu, neprekvapilo by nás to. Audi, plug-in hybrid, obchodné označenie e-Hybrid, dve výkonové verzie, k tomu sedan a kombi. Povedomé? Ak nie, malo by. Koncom marca totiž Nemci predstavili menší model A5 s identickou technikou, navyše nástupca Audi A4 je viac ako len podobný väčšej Audi A6.
Na druhej strane snáď nemusíme vďaka tomu pitvať ingolstadtskú novinku tak podrobne, keďže väčšina konštrukčných detailov je už známa. Tak poďme na to...
V dvoch výkonových verziách
Aj základom plug-in hybridnej A6 je dvojlitrový preplňovaný štvorvalec TFSI s výkonom 252 koní a elektromotor naladený na 143 koní. Z tohto základu sú potom odvodené oba varianty: slabší má systémových 229 koní a 450 Nm, zatiaľ čo silnejšie prevedenie 367 koní a 500 Nm.
Ich maximálna rýchlosť je identická, obmedzená na obligátnych 250 kilometrov za hodinu. Zrýchlenie z miesta na stovku pre zmenu odlišné – prvá A6 to zvládne za 6,0 sekundy, ostrejší agregát za 5,3 sekundy.
Samotný elektromotor je namontovaný medzi spaľovacím agregátom a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou S tronic a energiu čerpá z trakčnej batérie s celkovou kapacitou 25,9 kWh s využiteľnou hodnotou 20,7 kilowatthodiny.
Ani v tomto prípade Audi neprezradilo, aký výkon zvládne na rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom, ale integrovaná nabíjačka na jednosmerný prúd vám akumulátor dobije 11 kW, takže z 0 na 100 percent ste za dva a pol hodiny.
Prvé ceny
Audi bude novinku štandardne dodávať nielen s pohonom Quattro, ale automaticky dostanete tiež systém riadenia všetkých kolies a v interiéri trojzónovú automatickú klimatizáciu. Výkonnejší plug-in hybrid má potom v sérii exteriérový paket S line a športový podvozok s tuhším naladením tlmičov i pružín a zároveň o 20 milimetrov zníženú svetlú výšku.
Predaj nových verzií Audi A6 odštartoval v Nemecku už 8. mája, pričom za najlacnejší sedan e-Hybrid Quattro s výkonom necelých 300 koní dáte 65 800 eur, zatiaľ čo Avant vás vyjde na 68 300 eur. Silnejšia motorizácia stojí 75 050, respektíve 77 550 eur.
zdroj: Audi