Ola Källenius, generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH tvrdí: „Nové SL 63 AMG je ďalším majstrovským dielom z dielne Mercedes-AMG. Či už v oblasti jazdnej dynamiky, odľahčenej konštrukcie alebo účinnosti – SL 63 AMG predstavuje významný skok vpred. Po roadsteri SLS AMG a SLK 55 AMG je teraz naša jedinečná rodina roadsterov takmer kompletná.“


Roadster SL 63 AMG je po prvýkrát k dispozícii vo dvoch výkonnostných stupňoch. 5,5-l motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami prináša výkon 395 kW (537 koní) a krútiaci moment 800 Nm. V spojení s balíkom AMG Performance ponúka 415 kW (564 koní) a 900 Nm. Viac sily než má ktorýkoľvek z konkurentov v tomto segmente. Výsledkom sú exkluzívne jazdné výkony, ako ukazujú aj hodnoty zrýchlenia z nuly na 100 km/h za 4,3, prípadne 4,2 s.

Rýchlosť 200 km/h pokorí za 12,9 a výkonnejšia verzia za 12,6 s. Maximálka je stále 250 km/h (elektronicky obmedzená), s balíkom AMG Performance ju posúvajú na rovných 300 km/h a stále ju elektronicky limitujú. Kombinovaná spotreba paliva podľa NEJC (Nový európsky jazdný cyklus) je 9,9 l na 100 km pre obe verzie. To predstavuje zníženie o 4,2 litra, teda o 30% oproti aktuálnemu 6,2 litrovému atmosférickému modelu.


Osemvalcový silák M 157 disponuje kombináciou technicky vyspelých inovatívnych komponentov pre vysoké využitie výkonu pri príkladne nízkych hodnotách spotreby paliva: okrem priameho vstrekovania benzínu s vedením lúča používa celohliníkovú kľukovú skriňu, prepĺňanie dvoma turbodúchadlami, štvorventilová technika s variabilným časovaním ventilov, vzduchové a vodné chladenie plniaceho vzduchu, riadenie alternátora a funkciu ECO štart – stop. Športová výfuková sústava AMG s optimalizovanou hmotnosťou s dvoma pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku mu zaisťuje výrazný zvuk.

Odľahčená konštrukcia vďaka hliníkovej karosérii a karbónu

Časy, keď jediné sériovo vyrábané auto s celohliníkovou karosériou bolo Audi A8 sú dávno preč. Nové SLko je jedným z takto pokrokovo postavených áut. Odľahčená celohliníková konštrukcia má významný podiel na nízkych hodnotách spotreby paliva. Podobne ako v prípade superšportu SLS AMG, aj tu sa používa ľahká celohliníková hrubá karoséria. V porovnaní s predchodcom to vedie nie len k významnej úspore hmotnosti asi 110 kg, ale aj k vynikajúcej tuhosti, bezpečnosti a komfortu. Konštrukčné diely vyrábajú z tvrdenej liatiny alebo z vákuového tlakového odliatku, spracujú sa na pretlačované profily alebo sa použijú ako hliníkové plechy rôznych hrúbok. Výsledkom je vysoká tuhosť, vysoká bezpečnosť a lepšie vibračné vlastnosti. Na výrobu krytu za nádržou konštruktéri sčasti používajú ešte ľahší horčík. Do A stĺpikov sú z bezpečnostných dôvodov integrované oceľové rúrky s vysokou pevnosťou.

K ďalšiemu zníženiu hmotnosti prispieva zadná kapota. Po prvýkrát vo veľkosériovej výrobe je vnútorná výstuha vyrobená z ľahkého karbónového kompozitného materiálu. Extrémne tuhý konštrukčný diel z karbónu je zlepený s vonkajšou plastovou škrupinou. Výsledok: úspora 5kg oproti konvenčnej kapote. Toto inovatívne riešenie používa SL 63 AMG ako prvé. Výsledok? S hmotnosťou 1 845 kg podľa kritérií ES má nový SL 63 AMG o 125 kg menej než predchádzajúci model.