Ak sa vám práve rozžiarili oči, pretože ste objavili svoj vysnený Superb, musíme vás sklamať. Auto i jeho výkony sú samozrejme skutočné, lenže britská škodovka sa rozhodla, že rozlúčenie musí byť unikátne, a preto nechala postaviť len jedno jediné auto. To na fotografiách.
Navonok kombi tretej generácie skutočne vyzerá ako sériový model, čo bol pochopiteľne zámer a tiež kvôli tomu nesie označenie Sleeper Edition. Ale keď sa pozriete zblízka a pozorne, pravdepodobne vám neunikne ten výrazne znížený podvozok.
Partia z RE Performance použila pri jeho ladení kratšie a tuhšie pružiny i nové tlmiče. Ide o „výškovo nastaviteľný pretekársky podvozok“ nemeckej značky KW a k nemu auto dostalo tiež výkonnejšie brzdy AP Racing s drážkovanými kotúčmi (390 mm vpredu, 330 mm vzadu), väčšie šesťpiestikové strmene na prednej náprave a pancierové hadice Goodridge Racing.
Pod kapotou Superbu Combi v najvyššej výbave Laurin & Klement je známe dvojlitrové turbo TSI, ale dostalo prepracovaný palivový systém, zapaľovacie sviečky NGK, väčšie turbodúchadlo Garrett PowerMax i medzichladiče a hromadu ďalších mechanických úprav, ktoré tlačová správa ďalej nepopisuje.
Britská Škoda sa však pochválila výkonmi, pretože vážne stoja za to. Vyladený dvojliter produkuje 477 koní pri 6035 otáčkach za minútu a 661 newtonmetrov pri 3690 ot./min. Dynamické údaje Briti neprezradili, ale kombík stále využíva sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon oboch náprav.
Česko-britský sleeper je postavený na 19-palcový hliníkových diskoch a pneumatikách Yokohama s rozmermi 235/40 ZR19. K tomu auto dostalo lak Royal Green, teda farbu, ktorú tamojšie zastúpenie zaradilo do ponuky v roku 2023, pri príležitosti korunovácie kráľa Karla III. S exteriérom potom ladí kožené čalúnenie Cognac.
Škoda hovorí, že Superb Combi Sleeper Edition nepredá, ale sľubuje, že ho zaradí do novinárskej testovacej flotily, takže o ňom asi ešte budeme počuť.
zdroj: Škoda UK