Oficiálny debut novej Škody Slavia by mal prebehnúť ešte v tomto roku, a pretože do Silvestra ostáva už len pár mesiacov, očakávame svetovú premiéru českej novinky v najbližších týždňoch. Ako sme už spomínali v minulom článku, auto bude postavené na zjednodušenej verzii modulárnej platformy MQB s dodatkom A0-IN, ktorá pracuje aj pod karosériou crossoveru Kushaq.

Práve s týmto modelom by Slavia mala zdieľať i pohonné jednotky, takže jej predné kolesá bude prostredníctvom manuálnych i automatických prevodoviek roztáčať preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 115 koní a štvorvalcový agregát 1.5 TSI naladený na 150 koní.

Zvýšený podvozok Slavie by si mal hravo poradiť s horšími indickými cestami.

Hlavnými súpermi novej Škody na indickom trhu budú modely Honda City, Maruti Suzuki Ciaz, Hyundai Verna a Volkswagen Vento. Ešte donedávna by to bola aj trojpriestorová Toyota Yaris, lenže pred pár týždňami japonská automobilka prekvapivo oznámila, že toto vozidlo sťahuje z predaja. Čo sa stalo?

Tam, kde Toyota pohorela

Štvordverový Yaris bol na tamojšom trhu uvedený v roku 2018, takže stále ide o pomerne nové auto. Japonci si na štarte samozrejme verili, lenže po čase zistili, že sa vo svojich odhadoch chovania indických zákazníkov veľmi nepríjemne prepočítali. V priebehu troch rokov totiž neboli schopní predať ani 20 tisíc áut. 

Ak ste mali doteraz dojem, že Ázia bola vždy baštou kompaktných sedanov, tak máte samozrejme pravdu. Bola. Háčik je akurát v tom minulom čase. Práve Toyota sa ako prvá presvedčila o prudko klesajúcom záujme tieto typy áut, pričom dôvod padajúceho dopytu takmer isto uhádnete. 

Áno, sú to crossovery a SUV. Objavila ich aj indická klientela a ako pripomínajú miestne médiá, práve kvôli tejto zmene nákupných zvykov by vstup novej Škody Slavia na trh nemusel byť taký hladký a úspešný, ako si predstavuje mladoboleslavská značka i vedenie VW.

Mimochodom, na úvodnej fotografii je nová Slavia ukrytá pod maskovacou fóliou, ktorú v rámci dizajnérskej súťaže „Camouflage with Škoda“ navrhol Shreyas Karambelkar, z mesta Badlapur v indickom štáte Maháraštra. Za víťazstvo spomedzi 200 ďalších návrhov má vo vrecku letenku do Prahy a rezervované osobné stretnutie so šéfdizajnérom značky Oliverom Stefanim.

zdroj: Škoda Auto