Počas leta prezentovalo Lamborghini rozlúčkový model Aventador Ultimae, ktorý uzavrel vyše desaťročnú kariéru dvanásťvalcového býka. Zároveň bol koncom jednej éry. Talianska automobilka totiž potvrdila, že ide o jej posledný model V12 bez elektrifikovanej techniky určený na bežné cesty. Budúci model už bude patriť medzi hybridy.

Automobilka zo Sant'Agata Bolognese aktuálne nástupcu veľkého superšportu intenzívne pripravuje. Jeden prototyp jazdiaci na pozemku domácej fabriky sa nedávno podarilo nakrútiť na video. Pravdepodobne už má aj finálnu karosériu, ktorá je však takmer kompletne maskovaná. Vidieť z nej len dvere a dvojicu šesťuholníkov zakončujúcich výfukové potrubie.

Na záberoch pôsobí kupé o niečo kompaktnejšie než dnešné Lamborghini Aventador, najmä v zadnej časti. Zaujímavejší než obraz je tu však zvuk. Mnohí fanúšikovia značky sa totiž báli, že technické zmeny zabijú charakteristický rev vozidiel značky Lambo. To sa aspon podľa tohto záznamu vôbec nestalo.

Úplne nový motor a dvojspojková prevodovka

Krátke video zachytáva viacnásobné preraďovanie, ktorého rýchlosť potvrdzuje prítomnosť dvojspojkovej prevodovky. Tá nahradí doterajší robotizovaný manuál. O samotnom motore nevieme veľa, šéf automobilky Stephan Winkelmann však v rozhovore avizoval použitie úplne nového agregátu. Od doterajšej 6,5-litrovej jednotky sa asi bude líšiť aj objemom.

Winkelmann potvrdil prítomnosť pohonu všetkých štyroch kolies, ako aj ich riadenia. Spomenul tiež karbónovú konštrukciu a aktívnu aerodynamiku. Na parametre je skoro, nateraz o nich môžeme len špekulovať. Premiéra nového Lamba sa odohrá počas nasledujúceho roka. Zatiaľ si vypočujte, ako znie jeho hybridný dvanásťvalec. Už pri nízkom tempe má naozaj hutný zvuk.