Nio ET9 je nový čínsky elektromobil, ktorý dokáže zaujať nielen svojim triezvym dizajnom. Veľký crossover dostal dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom až 520 kW, teda 707 koní a trakčnú batériu s kapacitou 120 kilowatthodín.

To všetko je namontované do karosérie vyrobenej z kombinácie ocele, hliníka, horčíku a kompozitov, pričom výrobca si dal mimoriadne záležať na tom, aby zo svojej novinky vyrobil čo najpohodlnejší luxusný automobil. Vo vrcholnej verzii ponúka vzadu len dve plne polohovateľné kreslá, ktoré by sa mali komfortom vyrovnať prvej triede aerolínií a o pohodlie sa má starať tiež nový aktívny podvozok nazvaný SkyRide.

Podobne ako nová Panamera, aj ET9 dostalo štyri hydraulické čerpadlá, ktorých úlohou je nezávisle ovládať adaptívne tlmiče. Primárnou úlohou je samozrejme dokonalo žehliť nerovný povrch ciest a zároveň odfiltrovať vibrácie či nežiadúce zvuky.

Nové odpruženie pritom dokáže veci, ktorými v roku 2004 ohromovala firma Bose, keď podobnú techniku namontovala do Lexusu LS. Pravdou je, že prototypové odpruženie zvládlo svojho času napríklad preskočiť vyššiu priečnu nerovnosť, a to Nio ET9 (pravdepodobne) nedokáže, alebo sa tým Číňania aspoň nechvália. Zvláda však iné, pre pohodlie oveľa dôležitejšie veci...

V prvom rade ide o dôsledné kopírovanie povrchu bez toho, aby to vyrušovalo posádku. Niečo také ET9 evidentne zvláda, alebo to aspoň predvádzajú testovacie prototypy. Aby Nio dokázalo celkovú stabilitu a potlačenie prenosu vibrácií do karosérie, postavili v jednej zo skúšok na kapotu pyramídu z pohárov naplnených tekutinou.

Podobne demonštruje auto schopnosti podvozka SkyRide vo vibračnom teste, opäť s pohárom vody na prednej kapote.

Len pre istotu dodávame, že auto malo svetovú premiéru koncom minulého roka, dodávky začnú v roku 2025 a Nio si za základný model bude na domácom trhu účtovať najmenej 800 tisíc jüanov, v prepočte necelých 103 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Carscoops, Nio