Modernejší vzhľad a dnes nutné LEDky

Predná časť je modernejšia vďaka LEDkám, nárazníku v lesklom čiernom prevedení s pochrómovanými doplnkami a prepracovaný výber kolies. Tieto úpravy odzrkadľujú pozornosť kladenú na kvalitu, čo Renault teraz vidí ako prioritu. Verzia s audiosystémom Bose je teraz na samostatnom stupni. Osobitosť verzií GT a GT-Line je zvýraznená LED svetlám v tvare bumerangu, jasnému červenému prešívanému čalúneniu a športovému volantu s opierkami pre palce. Na dverách a palubnej doske sa nachádza logo a ozdobný pásik, ktoré slúžia na to, aby pripomínali, že verzie GT a GT-Line patria do rodiny Renault Sport. V neposlednom rade zoznam farieb, ktoré sú k dispozícii pre Mégane Collection 2012 sa rozšíril o modrú Majorelle a perleťovú bielu.

Mégane Collection 2012 sa na Slovensku začne predávať v marci 2012.

„Energia“ pod kapotou

Mégane Collection 2012 je ako prvý dostupný s 3 motormi Energy. Sú produktom novej generácie downsizingu a odvolávajú sa na skúsenosť Renaultu v F1. Sú vybavené systémom Stop&Start a rekuperácioe brzdnej energie. Vďaka vyladenej akustike, vydávajú diskrétny, tlmený zvuk, s polovičnou úrovňou hluku ako predchádzajúce motory.


Renault s Energy TCe 115 prináša najvýkonnejší 1,2 litrový zážihový turbo motor na trhu. Renault Energy TCe 115 je prvý benzínový motor Renaultu s priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom. Nový, 1 198 cm3 motor je pripravený nahradiť 1,6 16V a pýši sa výkonom o 5 k vyšším, so špičkou krútiaceho momentu vyššou až o 40 Nm, teda 190 Nm. 90 % týchto čísel je dostupných od 1 650 ot. Flexibilita a akcelerácia z nízkych otáčok sú už podobné dieselovým motorom. Napriek tomu, že je najvýkonnejším 1,2 l motorom na trhu, je obzvlášť efektívny, so spotrebou paliva nižšou o 25 %. Mégane Collection spotrebujú iba 5,3 l (cyklus NEDC), ušetria teda takmer 1,5 l/100 km a stanovujú rekordy benzínových vozidiel v triede. Dojazd vozidla presahuje 1 000 km, čo je podobné vzdialenostiam, ktoré dosahujú vznetové modely.


Mégane Collection 2012 bude tiež dostupný s 2 najlepšími vznetovými motormi v triede. Nový Energy dCi 110, najpredávanejší motor radu Mégane 1,5 dCi prešiel zmenami, nehovoriac o rekordne nízkej spotrebe paliva, ktorá bola zredukovaná o takmer 12 %, pod úroveň 3,8 litra na 100 km. Jeho výkon tým však vôbec neutrpel, keďže špička krútiaceho momentu je o 20 Nm vyššia pri hodnote 260 Nm, dostupných už od 1 750 ot./min.

Energy dCi 130, 1,6 litrer má výkon 130 koní a 320 Nm, čím sa stáva najsilnejším motorom na trhu vo svojej veľkosti. Vyznačuje sa NEDC kombinovanou spotrebou len 4 l/100 km, čo predstavuje úsporu 20% v porovnaní s predchádzajúcim typom 1,9 dCi 130.

Užitočné technológie pre bezpečnejšiu jazdu

Mégane pre tento rok prichádza s techológiami a riešeniami, ktoré konkurencia ponúka už naozaj dlho a ich ignorovanie už bolo neakceptovateľné. Pozrime sa spoločne, čo majitelia nových Renaultoch v najbližšich mesiacoch a rokoch dostanú, na čo už roky nesmierne čakali...


Mégane Collection 2012 si dá objednať s Visio System®, čiže s kamerou na čelnom skle za spätným zrkadlom. Tá vylepšuje nočné videnie a pomáha udržať pozornosť vodiča vďaka dvom funkciám, ktoré sú prvým systémom svojho druhu.


Automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel

Kamera Visio System® zlepšuje nočné videnie neustálym snímaním cesty. Keď je prirodzené alebo pouličné osvetlenie nedostačujúce a nie sú detekované žiadne ostatné vozidlá, pri rýchlosti viac ako 45 km/h systém automaticky prepne na diaľkové. Nutnosť pamätať si prepnúť na stretávacie svetlá už tak nie je obmedzením a Visio System® umožňuje vodičovi častejšie využívať výhody diaľkových svetlometov. Podľa meraní až 4 - 5x dlhšie ako bez systému. Zlepšuje sa tak viditeľnosť (100 metrov oproti 30 metrom) a znižuje riziko kolízie s prekážkou.


Varovanie pred vybočením z jazdného pruhu

Kamera vyšle varovanie v prípade, keď je podozrenie, že vozidlo mimovoľne vyšlo z jazdného pruhu, čo je častým dôsledkom spánku alebo nesústredenosti vodiča a zároveň hlavnou príčinou dopravných nehôd, najmä na diaľniciach. Ak vozidlo prekročí hranicu jazdného pruhu bez zapnutia smerových svetiel, systém automaticky aktivuje vizuálne a zvukové varovné signály.


Hill Start Assist + konečne 3-blik a Auto vnútorná cirkulácia vzduchu


Hill Start Assit je funkcia elektronickej parkovacej brzdy. Udržiava brzdy pod tlakom pár sekúnd po stlačení spojky a uvoľnení brzdy, čo poskytuje vodičovi dosť času pohnúť sa z miesta bez cúvania. Smerovky s pôvodne diaľničným režimom (trojblik) uľahčujú renaulťákom riadenie. Ťuknutie do páčky smerovky spustí 3 bliknutia. Pri parkovaní zabezpečuje pomoc kamera umiestnená v zadnej časti vozidla. V neposlednom rade dvoj-zónová automatická klimatizácia je vybavená snímačom toxicity, ktorý monitoruje kvalitu vzduchu v interiéri vozidla. Ak je potrebné, automaticky aktivuje režim cirkulácie vzduchu.

Úplne nová R-Plug&Radio+ audio súprava je teraz vybavená možnosťou Bluetooth® handsfree telefonovania, konektivitou a audio-streamingom, ako aj Plug&Music konektivitou a vstupmi USB/jack, čo umožňuje ovládať hudbu uloženú v mobilných zariadeniach prostredníctvom ovládačov umiestnených na volante. K dispozícii je tiež kompletný navigačný systém Carminat TomTom® so službami LIVE (HD Traffic, informácie o doprave v reálnom čase atď. – v závislosti od trhu) a na mieru šitým priestorovým zvukom Bose®.

Jean-Pierre Vallaude (Senior Vice-President, Quality): Na základe záväzku z roku 2003 pokračovať v zlepšovaní, Mégane III zaregistroval 40 % pokles incidentov spojených so spoľahlivosťou počas 1 roka na cestách v porovnaní s predchodcom. Špeciálna pozornosť sa kládla na redukciu hluku, vylepšenie tesnenia a spoľahlivosť elektronických komponentov.