Pod pojmom športovo-aktívne si môžeme predstaviť malé auto s živým motorom, ale i kupé pre športové aktivity. Ak je to ale druhá možnosť, Mini o týchto aktivitách nič vo svojej správe nehovorí. Ak je to možnosť prvá, tak trošku zaspali dobu. Poďme sa ale venovať samotnému Pacemanovi s klasickými líniami značky a dalo by sa povedať i sexi dizajnom. Kupé je posadené na veľkých kolesách a to mu dáva spolu so zvažujúcou sa strechou dynamickú siluetu. Kolesá sú v základe 16 alebo 17 palcové, v príplatkovej výbave sú ale v ponuke i 18 a 19" ráfiky. Dobrému vzhľadu pomáhajú i krátke prevysy a svalnaté blatníky... -to sa musí páčiť každému.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Čo teda ide pod kapotu tomuto špuntovi? Dva benzíny a dva nafťáky. Slabšia zážihová 1,6-ka dáva na kolesá 90 kW (122 k) a 160 Nm. Silnejší variant, ktorý pôjde do Cooper S Paceman, je rovnaký motor, ale s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Dynamika je primeraná, na stovku sa malé Mini rozbehne za 10,4 s (resp. 7,5 u silnejšej verzie) a maximálka je 192 km/h (217 km/h). Cooper S vybavený automatickou prevodovkou zrýchli na 100 km/h za 7,8 s.

Vznetový dvojliter SD produkuje 105 kW (143 k) a 305 Nm, čo popoženie Mini na stovku za 9,2 sekundy (9,4 s automatom) a topspeed je rovných 200 km/h. Druhý v ponuke je menší 1,6-liter, ponúkajúci 82 kW (112 k) a 270 Nm. Stovku atakuje za 10,8 sekundy (11,2 s automatom) a ručička rýchlomera sa zastaví pri 187 km/h. Verzia JCW je ešte vo vývoji, a vyššie spomenuté verzie S, SD a D budú k dostaniu i s pohonom štyroch kolies.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov