Napíšeme to hneď na začiatku, najpravdepodobnejším scenárom, prečo o ňu zákazníci nemali záujem, bol dojazd. Kapacita akumulátora bola len 35,5 kWh, čo je na úrovni elektrického Citiga-iV. Mazda však má diametrálne vyššiu spotrebu. Dojazd tak málokedy prekročil 200 km, skôr to bolo okolo 150 km, ak ste nechceli jazdiť úplne „do dna“.

REX si stále môžete kúpiť

V roku 2023 doplnila ponuku verzia s Wankelom ako predlžovačom dojazdu, avšak v jeho prípade sa batéria zmenšila ešte výraznejšie, len na 17,8 kWh. Elektrický dojazd tak klesol pod 100 km a na dve veci bolo tvrdenie, že s Wankelom je dojazd na benzín + elektriku približne 600 km. Kto chcel elektromobil, išiel do iného modelu. Problematická sa javí aj cena, Mazda MX30 je poloprémiový produkt. Kvalitu interiéru na to má, no za dané peniaze sú už dlhšiu dobu v ponuke lepšie autá.

Ako sa tak ukazuje, až takto extrémne nízky dojazd je už skutočným problémom pre zákazníkov, ktorí predsa len aj pri mestskom aute preferujú vyšší nájazd na jedno nabitie. Predaje elektrickej verzie teda skončili (už dávnejšie aj v Kanade či USA), u nás je ďalej dostupná len REX verzia s cenami od 37 690 eur.

Zdroj: motor1