Príbeh človeka, ktorý najazdil „cestu na Mesiac". David Blenkle zo Santa Cruz v Kalifornii vlastní Mustang Mach-E Premium z roku 2022 a počas troch rokov s ním prekonal viac ako 250 000 míľ (čiže vyše 400 000 km).
Ako je na tom batéria po takej záťaži?
Mnohých hneď zaujíma stav batérie a prípadná strata dojazdu. Odpoveď? Po viac ako 400 000 km stále drží 92 % pôvodnej kapacity! Reálny dojazd na jedno nabitie klesol len minimálne, na približne 290 míľ (466 km), čo je stále na úrovni nového auta – pôvodný dojazd tejto verzie podľa metodiky EPA bolo 303 míľ (487 km).
Ford deklaruje, že batérie v modeli Mach-E sú skonštruované tak, aby zvládli minimálne 10 rokov a mali aspoň 90 % pôvodnej kapacity po 160 000 kilometroch. Reálne skúsenosti Davida Blenkleho však ukazujú, že aj dvojnásobok tejto hranice nie je problém.
Spoľahlivosť a údržba na vlastnej koži
David používa svoj Mustang Mach-E denne, často aj 12 hodín za volantom, pričom auto slúži na prepravu rôznych osôb, vrátane veteránov, ktorých vozí na zdravotné vyšetrenia či pohreby. Po stovkách tisíc najazdených kilometrov nehlási žiadne problémy s batériou, elektromotorom ani inými kľúčovými súčiastkami. Starostlivosť je podľa neho jednoduchá – pravidelné výmeny kabínového filtra a pneumatík, bez nutnosti drahých opráv.
Nabíjanie v praxi
David nabíja hlavne doma, v noci počas lacnejšej tarify a nastavuje limit nabíjania batérie na 90 %. Samozrejmosťou je občasné rýchlonabíjanie, keď je pred ním mimoriadne náročný deň.
Koľko ušetril?
Pri porovnaní s podobne výkonným benzínovým SUV ušetril za palivo viac než 8700 dolárov. A to sa nepočítajú malé servisné náklady, keďže okrem pneumatík a filtrov sa zatiaľ nič nemenilo.
Tento Mach-E nie je len „americkou zaujímavosťou”. Je to dôkaz, že dobre navrhnutý elektromobil vydrží oveľa viac, než si mnohí myslia? A posúva hranice toho, čo od elektromobilov očakávame? Táto skúsenosť dáva jasný signál, že investícia do moderných batériových áut sa oplatí aj z dlhodobého pohľadu.
zdroj: Fromtheroad.ford Electrek Thedrive