Ak trochu zalovíte v pamäti, Porsche sa v polovici apríla tohto roka pochválilo „najrýchlejším autom s manuálom na Nordschleife“. Išlo o najnovšiu verziu 911 GT3 po medzigeneračnej modernizácii (992.2), ktorá s paketom Weissach zvládla Nürburgring za 6:56,294 minúty!
Automobilka k tomu dodala, že pre veľkú časť jej zákazníkov je manuál veľmi dôležitý, špeciálne potom v najostrejších modeloch, navyše klienti vraj boli zvedaví, ako rýchla je práve táto konkrétna technika.
Ohýbanie fyziky
Je rýchla! GT3 s manuálom dokonca o 3,63 sekundy prekonala verziu 992.1 s dvojspojkovou prevodovkou PDK! Ani tento výsledok však aktuálne už neplatí...
Oficiálne najrýchlejším sériovým autom s manuálnou prevodovkou sa stáva nové Porsche 911 GT3 Manthey Kit, ktoré zdolalo Ring za 6 minút a 52,981 sekundy. To je o 3,31 sekundy lepší čas v porovnaní s novou GT3 bez úprav a o 2,76 sekundy rýchlejšie kolo v porovnaní s predchádzajúcou 992.1 GT3 Manthey Kit. A pozor!
Ide to ešte rýchlejšie!
Porsche upozorňuje, že uvedený čas, ktorý dosiahol úradujúci šampión DTM a továrenský pilot značky Ayhancan Güven, automobilka namerala „v nie práve ideálnych podmienkach“. Trať bola na niektorých miestach mokrá a klzká a Güven odkazuje, že na momentálnom výsledku je možné „ešte pár sekúnd ušetriť“!
Auto samotné vznikalo v úzkej spolupráci medzi technikmi vo vývojovom centre Porsche vo Weissachu a zamestnancami tímu Manthey v dedinke Meuspath, ktorá leží doslova pár metrov od Nürburgringu. A zamerali sa v prvom rade na aerodynamiku.
Zmeny detailov, veľký vplyv
Modifikované auto má kompletne prepracované zakrytie podvozka, takže ide v podstate o súvislý aerodynamický prvok. Pozdĺžne lamely, ktoré v prednej časti slúžia na presmerovanie vzduchu od zavesenia smerom k pozdĺžnej osi a dozadu, vývojári predĺžili až na jeden a pol metra a zároveň predĺžili predný spojler o 12 mm. Po stranách predného nárazníka tiež pridali nové zakrivené lišty.
Iné je tiež zadné krídlo so širším ukotvením, väčšími prítlačnými plochami a dlhšie rebrá má aj difúzor pod zadným nárazníkom. Manthey Kit pridáva charakteristické karbónové kryty zadných kolies, ktoré tu nie sú len pre parádu, ale znižujú odpor a sú súčasťou celkovej interakcie nových aerodynamických prvkov. Výsledok?
Pozor na používanie okruhového režimu
Nové auto dokáže v bežnom cestovnom režime vygenerovať prítlak 355 kg pri rýchlosti 285 kilometrov za hodinu. Ak ale jednotlivé prvky upravíte do okruhového režimu, v rovnakom tempe 911 vygeneruje prítlak až 540 kilogramov! Akurát to má háčik. V tomto nastavení nesmiete na verejné cesty. Musíte si ho nechať len na pretekárske trate.
Keď už hovoríme o možnostiach upravovať auto s ohľadom na jeho aktuálne využitie, majitelia budú mať možnosť nastavovať prepracovaný podvozok v štyroch základných stupňoch. Patria sem tiež adaptívne tlmiče s modifikovateľnou kompresiou a odskokom, pričom na zmeny nebudete potrebovať žiadne náradie. Porsche v porovnaní s minulým Manthey Kitom zvýšilo tuhosť predných pružín o 10 percent, aby kompenzovalo nárast prítlaku vo vysokých rýchlostiach a automobilka hovorí tiež o „zvýšení mechanickej priľnavosti“, ktorá zvyšuje stabilitu predovšetkým pri ostrých prejazdoch obrubníkov na okruhoch.
Ak budete chcieť utrácať ešte nad rámec paketu Manthey Kit, môžete si objednať špeciálne brzdové obloženie pre karbón-keramické kotúče, naopak tuhšie opletané brzdové hadice máte v sérii. A pri naháňaní posledných stotín sekundy na okruhoch by vám mohli pomôcť tiež príplatkové kované disky s priemerom 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu, ktoré vám celkovo ušetria 6 kg na neodpruženej hmotnosti.
Presnú cenu nových úprav či príplatkových položiek momentálne nepoznáme, nepochybujte ale o tom, že bude opäť astronomická. Ak vám to neprekáža, potom si pamätajte, že nový set od Manthey bude v predajniach Porsche dostupný od marca 2026.
zdroj: Porsche


















































