Obrázky, aj keď nafotené na rýchlo a zo zlých uhlov potvrdzujú, že dizajnovo ide o miernu evolúciu súčasnej F01 LCI. Nepochybne sú v nej moderné prvky dizajnu značky, ktoré naznačila štúdia BMW Vision Future Luxury, celkovo je však na pohľad zrejmé, že je to BMW. A presne tak to má byť. Kým z niektorých uhlov pôsobí predná časť veľmi podobne ako má súčasná X4, zadná sa viacerými črtami podobá na X6. Detail svetla prezradí, že súčasťou príplatkovej výbavy budú laserové svetlá. Ani vnútri nemožno hovoriť o žiadnom prevrate. Je v ňom všetka klasika, ktorú od BMW očakávame. Veľký LCD, dotykový ovládač iDrive a novotvarovaný volič automatu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Doposiaľ sa o príchode novej 7 len špekulovalo a okrem ľudí v BMW asi nik netušil v akom štádiu vývoja najluxusnejšie BMW vlastne je. Dnes je zrejmé, že auto je kompletne hotové a tak nie je vylúčené, že jeho premiéru zažijeme už o pár dní na autosalóne v Detroite, alebo začiatkom marca v Ženeve.

Ľahšia vraj až o 170 kg

Nová generácia BMW radu 7 bude zásadne ľahšia než predchodca. Napriek tomu, že automobilky v ostatnom čase neustále hovorili o šetrení hmotnosti, do roku 2010 autá reálne len priberali (nie absolútne všetky, samozrejme). Základná verzia BMW 730d F01 LCI váži s vodičom 1915 kg (reálne teda 1840 kg). Nový Mercedes Benz S350 CDI je dokonca ešte o niečo obéznejší. BMW radu 7 je však už 7 rokov staré. Vďaka priekopníckym technológiám výroby skeletu z karbónu použitým na i3 a i8 bude nový vrcholný typ zásadne ľahší. Aj vďaka tomu, že technológia je finančne podstatne dostupnejšia, nové BMW radu 7 má byť naprieč ponukou ľahšie až o 170 kg. Nebude to len vďaka rozsiahlejšiemu použitiu uhlíkových vlákien, ale aj viac hliníku, tenšej vysokopevnostnej oceli a novej technológii výroby zliatinových ráfikov kolies.

O čosi ľahšie budú aj predné lampy. V BMW totiž použijú organické diódy, ktoré budú štandardom, za príplatok budú k dispozícii laserové svetlá, ktoré mali priemériu v BMW i8. Novinkou má byť ďalšia generácia palubného informačného systému iDrive s viacerými dotykovými obrazkovkami, ktoré sú vzájomne prepojené. Napríklad spolujazdec bude môcť do navigácie zadať cieľ jazdy, pošle to vodičovi a následne sa môže zabávať z infotaimentom. Samotný vodič bude napríklad môcť poslať auto parkovať autonómne len pomocou kľúča...

Očakávame 9 motorických verzií

Aby v Mníchove novej neprehľadnosti označovania svojich noviniek neostali nič dlžní, základný model s označením 730i bude mať prepĺňaný 2-liter a výkon 191 kW (260 k). Na opačnom konci ponuky zostane 760i s 6,6 l biturbo V12 s max. výkonom 600 k. Ponuku doplnia modely 740i s prepĺňaným trojlitrom v 6 valcoch za sebou s 243 kW (330 k) a 750i s biturbo V8 s 338 kW (460 k). Ponuku doposiaľ jedného hybridu rozšíri ďalší na 730e a 740e (teda už nie ActiveHybrid). Slabší bude kombinovať dvojiter turbo a elektromotor na výsledných 202 kW (275 k). Silnejší hybrid stavia na trojitrovom benzínovom turbe a s elektromotorom dáva 294 kW (400 k). Perličkou je, že hybridy dostanú novú 9-stupňovú prevodovku a sériovo xDrive. BMW trvdí, že modely 730e a 740e dokážu na nabitie prejsť od 60 do 100 km. Priaznivci nafty budú môcť vyberať medzi modelmi 730d s 200 kW (272 k), 740d s a podľa všetkého aj 750d. Rovnako ako dnes, stále sa jedná o rovnaký radový 6 valcový trojliter. Rozdiel je v tom, či má jedno, dve alebo tri turbodúchadlá. Okrem základnej 730i bude každá verzia k dispozícii aj s predĺženým rázvorom známa interne ako G12 a žiadnu novú sedmičku s manuálnou prevodovkou v ponuke ani neskúšajte hľadať. Tá doba je pre BMW definitívne preč...