Najkrajšie BMW poslednej dekády? Naše subjektívne dojmy vám vnucovať nebudeme, v každom prípade je koncept Speedtop opäť iný ako súčasná mníchovská konfekcia.

Spodné partie novinky sa v porovnaní vlaňajšou targou nazvanou Skytop nemení, autá majú identické nárazníky, predné i zadné svetlá, rovnaké sa zdajú byť dvere, interiér, respektíve palubná doska a hromada ďalších detailov. Rozdiel je samozrejme v streche.

Kým Skytop je dvojmiestny targa-kabriolet, v tomto prípade štylistické oddelenie pod dohľadom šéfdizajnéra Adriana van Hooydonka navrhlo dvojsedadlový shooting brake-kupé s pevnou strechou, v ktorom okrem pohodlia pre posádku hrá istú úlohu tiež praktickejší batožinový priestor pri transkontinentálnom cestovaní (napríklad...).

Pretože sa fotografie novinky dostali na internet predčasne, môžeme len tipovať, čo sa objaví pod prednou kapotou, nemalo by to však byť také ťažké.

Opäť s V8? V zásade nepochybujeme

Aj v tomto prípade očakávame najvýkonnejšie prevedenie motora 4.4 V8 biturbo bez akejkoľvek elektrifikácie, teda pohonnú jednotku S63B44T4 z minulej generácie BMW M5 Competition, čo znamená maximálny výkon 625 koní a krútiaci moment 750 newtonmetrov.

V prípade Skytopu konštruktéri v aute ponechali tiež osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon oboch náprav xDrive, s ktorým zvládne šprint z miesta na stovku za 3,3 sekundy. Speedtop asi nebude zásadne iný, aj keď športová divízia by teoreticky mohla použiť ešte o čosi výkonnejší agregát z M5 CS naladený na 635 koní. Necháme sa prekvapiť.

Oficiálnu premiéru bude mať Speedtop počas víkendu, na tradičnej akcii Concours d'Eleganza Villa d'Este na brehoch talianskeho jazera Como, kde je pomerne veľká šanca, že BMW nebude stíhať uspokojovať objednávky (teda ak už kupé nie je rozpredané).

Čím sa dostávame k otázke, či sa bude tento koncept tiež vyrábať. V zásade o tom nepochybujeme a predpokladáme, že BMW opäť nevyrobí viac ako 50 kusov, aby zachovalo ich exkluzivitu.