Aby sme náhodou nevyrobili nejakú fámu, mali by sme v prvom rade dodať, že žiadny konkrétny parameter týkajúci sa motora novej M2 CS zatiaľ nie je oficiálny!
Automobilka zverejnila prvé fotografie novinky kvôli jej víkendovej svetovej premiére v rámci Concorso d'Eleganza Villa d'Este pri talianskom jazere Como. A k tomu dodala, že detailné technické informácie zverejní až 28. mája. Lenže zástupcovia BMW na akcii zjavne vypustili pár „návnad“ médiám aj neoficiálnou cestou.
Čísla sú zatiaľ predbežné
Zákulisné debaty sú ideálnou cestou dozvedieť sa viac, len nemáte istotu stopercentnej záruky a dáta sa môžu z rôznych zdrojov odlišovať.
Podobne to prebehalo aj v prípade novej M2 CS. Spočiatku sa piatok večer a v priebehu soboty tvrdilo, že kompaktné kupé s výrazným zadným krídlom integrovaným do veka batožinového priestoru sa výkonom dotiahne na hranicu 500 koní.
530 alebo 532 koní?
Malo by to vcelku zmysel. Súčasná sériová M2 má 480 koní, zatiaľ čo predchádzajúca generácia M2 CS (F87) bola naladená na 450 koní. Zároveň by menší model obrazne povedané neliezol do kapusty väčšej M4, ktorá dnes začína na stupni Competition a má 510 koní. Lenže v tejto chvíli už dva zdroje potvrdili, že malé CS sa dostalo ďalej.
Nemecký Auto Motor und Sport s odvolaním na svoje zdroje tvrdí, že M2 CS má 532 koní, takže o dva kone viac ako M4 Competition xDrive! Trochu iné číslo potom uvádza ďalšie rešpektované médium s obvykle dobrými informátormi, internetová stránka britského týždenníka Autocar. Ten hovorí, že novinka má 523 bhp a krútiaci moment 479 libro-stôp, teda 530 koní a 650 newtonmetrov.
Proti GT4 RS
Popravde viac logiky vidíme v druhom zaokrúhlenom čísle, teda 530 koňoch, aj keď Autocar môže mať v článku drobný preklep v číslach 523-532, aj keď potom zase nesedia parametre bhp a PS.
Ono je to asi v tejto chvíli jedno, BMW už o pár dní zverejní oficiálne čísla a špekulácie skončia, v každom prípade v Mníchove týmto novým špeciálom stvorili skutočného konkurenta pre Porsche Cayman 718 GT4 RS, ktoré má 500 koní.
Dieta?
Otázkou je samozrejme ešte hmotnosť. V prípade prechodu modelu M4 Competition xDrive na M4 CS sa konštruktérom podarilo vďaka montáži titánového výfukového systému a ďalšími drobnosťami (ako sú karbónové panely či kované disky) ušetriť na váhe 20 kg.
Ak by sa niečo podobné podarilo dosiahnuť aj pri M2 CS, dostali by sme stroj, ktorý sa bez povinného eurobalastu (75 kg) dostane na 1685 kg.
Dostane manuál?
A ešte jedna drobnosť. Auto vystavené na Villa d'Este má inštalovanú automatickú prevodovku, zatiaľ čo štandardné M2 môžete mať aj s manuálom. Tým nechceme povedať, že máte zabudnúť na spojkový pedál, ale je možné, že sa M2 CS vydala rovnakým smerom ako M4 CS, ktorú s manuálnou prevodovkou nekúpite.
zdroj: BMW