Nová Panamera je na ceste a iste ste pochopili, že sa tretia generácia spaľovacích motorov nevzdáva ani náhodou. Vo svetovej premiére vám ju predstavíme 24. novembra, o deň neskôr bude potom naživo vystavená v Dubaji pre návštevníkov Porsche Festivalu.

Auto má samozrejme väčšinu testovacích procedúr za sebou, výrobca sa prvými oficiálnymi fotkami maskovaných prototypov snaží v prvom rade získať pozornosť a upozorniť na blížiace sa odhalenie, pridal ale aj pár technických informácií.

Porsche tvrdí, že v niektorých štátoch je podiel dopytu po hybridoch Panamery takmer 100-percentný, a aj keď krajinu nekonkretizuje, dodáva, že je to jeden z dôvodov, prečo bude auto dostupné až so štyrmi rôznymi benzín-elektrickými pohonmi.

Nemci nenápadne naznačujú, že vysokovýkonný model dostane akumulátor s kapacitou 25,9 kWh a niečo nám hovorí, že pôjde o novinku, ktorá sa nedávno objavila v Cayenne Turbo E-Hybrid. Tá kombinuje dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra a výkonom 559 koní s elektromotorom naladeným na 176 koní. Systémovo vodič dostane 739 koní a 950 Nm, pričom Cayenne s touto výbavou vystrelí z miesta na stovku za 3,7 sekundy a jazdí až 295 km/h.

V prípade ľahšej a aerodynamicky výhodnejšie tvarovanej novej Panamery predpokladáme akceleráciu z 0 na 100 km/h pod tri a pol sekundy a maximálku za hranicou 300 kilometrov za hodinu.

Rovnako ako Cayenne, aj Panamera dostane (podľa slov Porsche) výkonnejšiu integrovanú 11-kilowattovú nabíjačku, ktorá dovolí nabiť akumulátor v SUV pod dve a pol hodiny. Tipujeme, že s limuzínou tento čas nebude iný.

Porsche potvrdzuje tiež nové vzduchové odpruženie spojené s adaptívnymi tlmičmi, ktoré dovolia samostatne nastavovať kompresiu i odskok, čo je opäť riešenie použité aj v modernizovanom Cayenne a podobné tlmiče sa začínajú objavovať aj v nových Volkswagenoch (má ich Passat, dostane ich Tiguan).

Spolu s podvozkom dostane Panamera tiež novú dvojspojkovú prevodovku PDK (Porsche Doppelkupplung), v jej prípade ale Nemci neprezradili nič konkrétne. Pripomínajú ale, že nová Panamera „zažiari v oblasti výkonu, pohodlia, akustiky“ a že pri skúškach auto zvládlo prejsť až o 70 percent dlhšiu trasu v čisto elektrickom režime v porovnaní so súčasným modelom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Porsche