Aby náhodou nedošlo k omylu, vyššie uvedeným sa Volkswagenu nevysmievame. Nie je prvý ani posledný, kto ušil produkt trochu horúcou ihlou a dodatočne opravuje, alebo ušetril na miestach, ktoré boli pre zákazníka nakoniec dôležitejšie, ako si návrhári pôvodne mysleli. Čisto pragmaticky je od Nemcov nakoniec sympatické, že chyby priznali, aj keď to samozrejme nemôžu povedať otvorene.

Rozoznať modernizovaný elektromobil v premávke v zásade nebude komplikované. ID.3 modelového roka 2023 dostalo nový predný nárazník s prídavnými vertikálnymi otvormi po stranách, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo predných kolies a podľa automobilky prispievajú k zníženému aerodynamickému odporu.

Druhý viditeľným detailom je nová predná kapota, z ktorej zmizol čierny panel pod čelným sklom, a aby sme exteriér nejako uzatvorili, pripomíname prepracované zadné dvojdielne koncové svetlá a rozšírenie palety farieb o niekoľko nových lakov.

Volkswagen vo svojej tlačovej správe upozorňuje tiež na zvýšenie kvality interiéru. Keďže sa zákazníci sťažovali na plasty, automobilka zareagovala použitím mäkčených materiálov s prirodzenejšou povrchovou štruktúrou, vymenené boli tiež výplne dverí a za zmienku stoja tiež poťahy sedadiel. Zo 71 percent sú vyrobené z recyklovaného odpadu.

Zásadnou zmenou je tiež nový software bežiaci na výkonnejšom systéme, ktorý umožňuje diaľkovú aktualizáciu. Modernizované auto by malo byť vďaka rozhraniu Plug & Charge ľahšie pripojiteľné k nabíjačkám, respektíve vylepšené má byť overovanie vozidla a spúšťanie procesu nabíjania.

Štandardom je potom väčší 12-palcový displej na palubnej doske a predovšetkým zjednodušené menu, ktoré sa VW rozhodlo použiť opäť po pripomienkach klientely. ID.3 má odteraz tiež zdokonalené plánovanie trás schopné počítať s výkonom jednotlivých nabíjacích staníc, nechýba nový príplatkový head-up displej s rozšírenou realitou a modifikované asistenčné systémy.

Volkswagen ID.3 pochopiteľne naďalej využíva modulárnu elektrickú platformu MEB a výkony motorov či dostupné kapacity akumulátorov sa nemenia. Produkcia auta bude prebiehať v Drážďanoch, Zwickau a od jesene 2023 aj vo Wolfsburgu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: VW