Štvordverový sedan má týmto oficiálne meno i3 a stane sa v poradí druhým automobilom postaveným na elektrickej platforme Neue Klasse.
Zároveň by sme mohli dodať, že ide v poradí až o tretí model s týmto označením a tiež tretí elektromobil mníchovskej značky podobnej veľkosti. Ako je to možné? Pod názvom BMW i3 neexistuje len známy hatchback vyrábaný v rokoch 2013 až 2022. Nemci totiž produkujú v Číne od marca 2022 čisto elektrický sedan i3 (G28) vychádzajúci zo súčasnej trojky. Zároveň by sme nemali zabúdať na stále predávané BMW i4 (G26).
Začiatok veľkej produktovej ofenzívy
Predseda predstavenstva BMW, Oliver Zipse, pri premiére iX3 potvrdil aj uvedenie druhého modelu Neue Klasse na trh: „Toto je nová i3. Plne elektrický model dorazí v priebehu budúceho roka a ide o prvú verziu novej generácie radu 3.“
Šéf automobilky zároveň ohlásil novú veľkú produktovú ofenzívu firmy. „Do roku 2027 uvedieme na trh 40 nových a modernizovaných modelov.“
Dve trojky súbežne v ponuke
Aj keď ôsma generácia radu 3 dorazí najprv ako elektrická i3, neznamená to, že tento modelový rad končí so spaľovacími motormi. Opak je pravdou a BMW sa tým nijako netají. Naopak potvrdzuje, že s klasickými agregátmi pokračuje a nechá na zákazníkoch, čo si vyberú.
Ak dáte prednosť elektromobilu, dostanete novú 800-voltovú platformu s nabíjaním výkonom 400 kilowattov, teda rovnaké základy, ako má iX3. V prípade väčšieho SUV BMW avizovalo dojazd na úrovni 805 kilometrov, dá sa preto predpokladať, že nižší a tým pádom aerodynamickejší sedan s (pravdepodobne) nižšou pohotovostnou hmotnosťou zvládne na jedno nabitie ešte viac.
Dorazí aj M3 na baterky
Výkony by mali byť zhodné s iX3, takže BMW i3 50 xDrive s dvojicou elektromotorov ponúkne rovnaký maximálny systémový výkon 469 koní a 645 newtonmetrov. SUV s ním pokorí 100 km/h za 4,9 sekundy a má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 210 kilometrov za hodinu.
A počítajte tiež s vrcholným BMW Mi3 alebo i3M, ktoré dorazí v roku 2028 so štyrmi elektromotormi a výkonom na úrovni okolo 1000 koní.
zdroj: BMW