Nissan Leaf sa aktuálne vyrába v druhej generácii, ktorá debutovala v roku 2017. Jej nástupcom sa stane v polovici tejto dekády crossover. Elektrický hatchback sa ale ešte do dôchodku nechystá a pred koncom svojej kariéry prešiel niekoľkými drobnými úpravami.

Iba decentné vizuálne zmeny

Hovoriť v tomto prípade o facelifte je trochu prehnané. Dizajn totiž zostal prakticky nedotknutý, výnimkou sú akurát disky kolies. Ráfiky sú dostupné v priemeroch 16 a 17 palcov. Okrem toho došlo k rozšíreniu palety lakov, tú obohatili dva odtiene modrej. Zásahy završuje použitie inovovaného loga automobilky.

Technická stránka zostala nedotknutá. Nissan Leaf teda naďalej ponúka dve verzie pohonu, ktoré sa od seba odlišujú výkonom, veľkosťou batérie i rýchlosťou nabíjania. V základe má Nissan elektromotor dosahujúci najviac 110 kW (150 k) a akumulátor s kapacitou 40 kWh. Dokáže sa nabíjať výkonom 50 kW, kým variant Leaf e+ zvláda dvojnásobok. Okrem toho má pohon so špičkou 160 kW (218 k) a 62 kWh batériu.

Predaj upravenej verzie sa začne v apríli. Nissan popri ohlásení drobných zmien prezradil, že doteraz z tohto vozidla predal vyše 577-tisíc kusov. V rámci segmentu elektromobilov tak Leaf stále patrí medzi najpopulárnejšie modely histórie. Jeho úspech chce japonská automobilka prekonať crossoverom, ktorý by mal doraziť do predaja v roku 2025.

Zdroj: Nissan

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov