Ako informuje agentúra Reuters, automobilka Nissan obmedzuje aktivity v Európe. Zatiaľ však nie na celom kontinente, ale prevažne vo východnej časti Európy. Nekončí však s predajom svojich áut, ruší značkové predajné miesta a predaj svojich áut presúva do vybraných dílerstiev značky Renault. Zlú správu má značka aj pre Španielsko. Automobilka totiž ruší aj miestny výrobný závod v meste Avile, ktorý mení na centrálny sklad náhradných dielcov pre európske krajiny.

Nissan potrebuje v autách určitý podiel komponentov vyrobených v EÚ, inak sa nevyhne vysokému clu. To by poriadne skomplikovalo život aj elektromobilu Leaf.

Doba sa mení, zmeníme preto prístup

Po odchode Carlosa Ghosna z vedúcej pozície koncernového riaditeľa mení trojstranné spojenectvo Renault, Nissan, Mitsubishi taktiku a každá značka sa viac teritoriálne vymedzí. Prvým náznakom bolo oznámenie Mitsubishi o ukončení vývoja nových modelov pre Európu a teraz prichádza Nissan s informáciami o obmedzení svojich aktivít v Európe. Viac podrobností si koncern zatiaľ necháva pre seba, naznačil však, že aktuálna situácia značke trochu komplikuje život. Aby sa totiž jej autá mohli v EÚ predávať bez vysokého cla, musia používať presne daný podiel komponentov vyrobených v krajinách EÚ. Isté tak zatiaľ nie je ani to, či sa takto podarí obísť vysoké clo aj novému elektrickému modelu Leaf.  

zdroj: Reuters, Financial Post