V úvode spomínané dva elektromobily prechádzajúce faceliftom už poznáte. Ide samozrejme o Enyaq a Enyaq Coupé, teda ak ich môžeme považovať za samostatné modely. Ich dizajn bude prepracovaný podľa nového štylistického smeru Modern Solid, ktorý ste mali možnosť vidieť na koncepte SUV Vision 7S.

Rovnakým smerom (teda čo sa týka línií a detailov) pôjde tiež automobil, ktorý by sme mohli pracovne nazvať elektrická Octavia iV Combi.

Menšia alternatíva ID.7

S ohľadom na typ karosérie pôjde o model vyvíjaný špeciálne pre európskych zákazníkov, ktorí sú stále ochotní nakupovať v tejto triede bez ohľadu na obrovskú popularitu crossoverov a SUV, zatiaľ čo v iných častiach sveta sú kombíky skôr výnimkou.

Niektoré médiá (ako napríklad holandský AutoWeek, ktorý zverejnil zaujímavé ilustrácie) sa vcelku logicky zamýšľa nad tým, že by chystaný český elektromobil mohol byť zaujímavou alternatívou Volkswagenu ID.7. Ona to je i nie je pravda.

Pravdou je, že mladoboleslavský batériový kombík bude menší ako elektrický nástupca Passatu. Kým ID.7 má dĺžku 4,96 metra, „Octavia iV“ so 4,7 metrami bude o triedu pod ním. Existujú ale náznaky, že sa to bude týkať len vonkajších rozmerov. Inak povedané – nová elektrická Škoda má v interiéri ponúknuť podobné miesto ako väčší VW a jej batožinový priestor má byť dokonca väčší.

Už dnešná klasická Octavia Combi štvrtej generácie ponúka kufor s objemom 640 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1700 litrov, elektrická verzia ale pôjde ešte ďalej. Vďaka dlhšiemu rázvoru a modulárnej platforme vyvinutej pre elektromobily by mohol maximálny objem prekonať hranicu 1800 litrov. Otázkou potom je, na čo by zákazník potreboval ID.7.

Dojazd 600 až 700 km?

Asi by sme nemali zabúdať na to, že aj Nemci chystajú päťdverovú verziu ID.7, pravdepodobne s tradičným menom Variant. Predpokladáme, že bude o niečo väčší, Škoda však bude kontrovať nepochybne nižšou základnou cenovkou.

Technické detaily Octavie iV Combi a jej parametre môžeme len hádať, neprekvapilo by však, ak by auto dostalo 86-kilowatthodinový akumulátor z ID.7, nabíjanie výkonom 200 kW a presne v tejto verzii by sa dojazd už mohol pohybovať okolo 700 kilometrov. Model s menšou 77-kilowatthodinovou batériou by potom mohol teoreticky zvládnuť viac ako 600 km, čo tiež nie je najhoršie.

Tradičná Octavia tým nekončí

Najlepšie na tom je, že nový elektrický kombík by nemal byť zároveň stopkou pre tradičnú Octaviu so spaľovacími motormi. Škoda sa aj kvôli vyšším cenám elektromobilov určite bude snažiť udržať ju na trhu čo najdlhšie, termín jej konca si preto netrúfame ani hádať.

zdroj: Autoweek