Tretia generácia Audi Q3 bude uvedená na trh koncom tohto roka a prináša asi všetko, čo sme čakali. Naftové TDI, plug-in hybridy, mild-hybridy a pre Nemecko bola dokonca stanovená už aj základná cena najlacnejšej verzie s motorom 1.5 TFSI, stojí 44 600 eur.

Ak by sme ale mali vypichnúť jeden detail, ktorý na seba strhol pozornosť a bude asi ešte dlho predmetom diskusií, je to jednoznačne nekonvenčne riešený systém ovládania pod volantom.

Páčky sú preč

Klasické páčky na stĺpiku riadenia už nehľadajte. Namiesto nich je pod volantom horizontálny panel s integrovaným ovládaním automatických prevodoviek (vpravo), zatiaľ čo tlačidlá vľavo slúžia na aktivácie svetiel, smeroviek a stieračov.

To, čo na prvé prečítanie znie triviálne, môže byť v praxi (s ohľadom na dlhoročné návyky vodičov) komplikované, neprehľadné a mätúce, ale nechápte nás zle. Možno ide o natoľko intuitívne riešenie, že dostať ho do krvi bude hračka. Zistíme pri prvej jazde...

Laserom prerezané výplne

Audi hovorí, že odstránením voliča prevodovky zo stredového tunela získali dizajnéri miesto pre držiaky nápojov a väčšiu odkladaciu schránku, ale zároveň našli pod stredom palubnej dosky miesto aj pre panel fyzických tlačidiel, ktorý sa dá chápať ako zásadný odklon od doterajšieho trendu automobilky integrovať všetky ovládacie prvky vozidla do dotykových obrazoviek.

Tá v novej Q3 samozrejme nechýba. Má 12,8 palca a dopĺňa ju jednak digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 11,9 palca a tiež príplatkový head-up displej. Za zmienku stoja chladené indukčné nabíjačky, podsvietené výplne dverí prerezávané laserom, audiosystém Sonos s dvanástimi reproduktormi či integrované rozhranie Android Automotive OS.

Od 1,5 do 2,0 litra

V zadnej časti kabíny potom nájdete batožinový priestor so základným objemom 488 litrov a k nim posuvné zadné sedadlá, ktoré keď prirazíte k tým predným, získate 575-litrový kufor. Po sklopení sedadiel získate maximálnych 1386 litrov a Q3 navyše utiahne brzdený príves s maximálnou hmotnosťou 2100 kg.

Pokiaľ ide o motory, na najspodnejšej priečke stojí spomínaná zážihová jedna-päťka TFSI s výkonom 150 koní, ktorá je štandardne kombinovaná so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Na opačnom benzínovom konci nájdete 2.0 TFSI naladené na 265 koní a 400 Nm, v sérii spárovaný so systémom Quattro.

Do 272 koní

Ďalšou možnosťou je nafta, konkrétne 2.0 TDI s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 360 newtonmetrov, o ktorom Audi hovorí, že je „obzvlášť vhodný na dlhé vzdialenosti“, jeho spotrebu ale zatiaľ neuvádza.

Zatiaľ poslednou alternatívou je úplne nový plug-in hybrid s obchodným označením Q3 e-Hybrid s benzínovým 1.5 TFSI (177 koní), elektromotorom naladeným na 116 koní (+ 330 Nm) a systémovým výkonom 272 koní a celkovým krútiacim momentom 400 newtonmetrov.

Elektrická jednotka berie energiu s prídavného trakčného akumulátora s kapacitou 25,7 kWh, s využiteľnou hodnotou 19,7 kilowatthodiny. Podľa Audi stačí na dojazd v čisto elektrickom režime 119 kilometrov a auto navyše zvládne rýchlonabíjačku s výkonom 50 kW.

Nové Audi Q3 bude dostupné s hliníkovými diskami s priemerom od 17 do 20 palcov a spomenúť by sme mohli tiež príplatkové adaptívne tlmiče s individuálnym nastavovaním kompresie i odskoku, viacprvkové zadné zavesenie či svetlá Matrix LED.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: Audi