Výber z jednotlivých motorizácií novej generácie BMW X1 je vcelku jednoduchý. V prvej fáze automobilka ponúkla dve benzínové a dve naftové pohonné jednotky, vo všetkých prípadoch skombinované so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Kým slabší benzín i diesel majú poháňané predné kolesá, silnejšie varianty 23i a 23d sú štandardne spojené so systémom xDrive.

Základom je spomínaný preplňovaný trojvalec s objemom 1,5 litra, výkonom 136 koní a krútiacim momentom 230 Nm v prevedení sDrive18i. BMW si za tento model vypýta najmenej 40 010 eur, pričom v základe máte predné i zadné diódové svetlá, hliníkové disky, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, veľký displej palubnej dosky bežiaci na rozhraní BMW OS 8, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kožou čalúnený volant či parkovacieho asistenta s kamerou.

Verzia xLine (42 430 eur) pridáva dvojfarebné osemnástky, ozdobné prvky v spodnej časti karosérie (na prahoch, pod nárazníkmi), lepšie čalúnenie, interiérové lišty lakované čiernym lesklým lakom a pár ďalších vylepšení. Farby máte bez príplatku len dve, bielu a čiernu. Za čokoľvek ďalšie musíte doplatiť 877 eur, za túto čiastku však už dostanete metalízu.

Osemnásťpalcové disky sú v sérii, za devätnástky musíte prihodiť 900 až 1800 eur a dvadsiatky stoja o niečo viac ako 1900 eur. BMW k jednotlivým modelom ponúkne príplatkové balíčky, ako napríklad Premium za 1936 eur, v ktorom sú adaptívne diódové svetlá, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, bezkľúčový prístup, indukčné nabíjanie telefónu a takzvaná „príprava pre vyhrievanie volantu“ a „príprava pre vyhrievanie sedadiel“, za ktoré ale doplatíte 202, respektíve 403 eur.

O niečo zaujímavejší je asi paket M Sport, v ktorom máte adaptívny podvozok, tmavé exteriérové lišty namiesto chrómovaných, čierne čalúnenie stropu, predné športové sedadlá, iný trojramenný kožou čalúnený volant, ale tiež prepracované nárazníky.

Nad trojvalcom cenovo stojí štvorvalcový diesel sDrive18d za 42 560 eur, vo verzii xLine za 44 980 eur. Pod kapotou má dvojliter s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 360 Nm, s ktorým zvládnete stovku za 8,9 sekundy, môžete jazdiť maximálnou rýchlosťou 210 km/h a auto má uvádzanú priemernú spotrebu podľa WLTP od 4,9 do 5,5 litra nafty na 100 kilometrov.

Ak potrebujete štvorkolku, môžete ju mať v prevedení xDrive23i za najmenej 48 110 eur, alebo potom vo vznetovom prevedení xDrive23d s cenovkou 48 910 eur. Aj v týchto prípadoch máte medzi prednými kolesami preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, navyše so 48-voltovou architektúrou ako mild-hybridy. To znamená, že okrem spaľovacieho agregátu dostanete malý elektromotor, ktorý pridáva 14 kW (19 koní) a 55 Nm.

Aj vďaka nemu má diesel systémový výkon 211 koní (197 + 19 k) a 400 Nm a benzín 218 koní (204 + 19 k) a 360 Nm. Papierovú a nepochybne i reálnu spotrebu má lepšiu „déčko“, ktoré by malo jazdiť za tabuľkových 4,8 až 5,3 litra nafty na sto, zatiaľ čo vrcholná motorizácia berie 6,5 až 7,2 litra benzínu na 100 kilometrov.

zdroj a ilustračné foto: BMW