O tomto aute už máme relatívne dosť informácií, a to aj vďaka samotnému BMW, ktoré pred týždňom vypustilo sériu fotografií s maskovaným testovacím prototypom a pridalo k tomu tiež par základných údajov o výkone či spotrebe.

Len bleskovo pripomíname, že pôjde (po BMW M1 z prelomu 70. a 80. rokov) o druhý samostatný model športovej divízie a tým pádom nebude existovať jeho civilný variant. Veľké SUV postavené na základoch modelu X7 bude poháňané výlučne plug-in hybridnou technikou, ktorá skombinuje nový preplňovaný osemvalec S68 s objemom 4,4 litra, elektromotor a osemstupňový automat ZF, pričom zákazníci dostanú dve výkonové verzie – 650 koní a 800 Nm alebo 750 koní a 1000 Nm.

Ani dizajn XM nie je od novembra minulého roka záhadou. Automobilka v tom čase vypustila rovnako označený koncept, dnes ale vieme, že v detailoch bude sériové vozidlo iné. Naznačili to už obrázky SUV v kamuflážnej fólii, ktorá nedokázala ukryť fakt, že aj tento model dostane delené predné svetlá po vzore novej sedmičky a modernizovanej X7. Oveľa viac však odhaľujú neoficiálne zábery, ktoré sa nedávno objavili na Instagrame.

Pôvodný zdroj ich krátko po zverejnení vymazal, ale fotky tohto typu samozrejme okamžite žijú vlastným životom a vďaka tomu vám ich môžeme ukázať.

Čo netušíme, je to, kde sa evidentne sériové auto zafixované gurtňami na plošine podarilo nafotiť. Vďaka týmto obrázkom ale vieme, že dizajnéri BMW všetky hrany konceptu dôsledne zaoblili, na aute však ponechali neobvykle (horizontálne) zdvojené výfukové koncovky, logá umiestnené v horných rohoch zadného okna a upravili tiež tvar ľadviniek.

Stále sú disproporčne veľké a hranaté, zdá sa ale, že majú pravidelnejší tvar a že sa v porovnaní s vlaňajšou štúdiou nepatrne zmenšili. Na detailnom trojštvrťovom zábere spredu je aj pod fóliou pekne vidieť, že tvar nárazníka v mieste nadväzujúcom na delené svetlá je veľmi podobný sedmičke i X7.

Zvláštne vyzerá tiež „zlaté“ lemovanie bočných okien, ktoré v spodnej časti prechádza do dverí a vpredu nesie označenie XM. Hneď pod týmto štítkom je na ľavom prednom blatníku auta vidieť druhý kryt, pod ktorým sa určite ukrýva dobíjacia prípojka plug-in hybridného systému.

Jedna z fotografií nám odhaľuje i časť (inak maskovaného) interiéru s pravostranným riadením, v tomto smere ale XM neprinesie žiadne prekvapenie. Povšimnite si na zakrytý veľký displej a skutočnosť, že novinka dostane namiesto miniatúrneho voliča splývajúceho so stredovým tunelom klasickú kožou čalúnenú páku.

Nové BMW XM sa začne vyrábať v decembri 2022, cenovo bude stáť nad BMW X6 M (131 410 eur) a dodávky zákazníkom sa rozbehnú v prvých mesiacoch budúceho roka.