Automobilka pripomína, že Roma Spider je prvým Ferrari s motorom vpredu a plátennou strechou od roku 1969, keď predstavila z Daytony odvodený model 365 GTS4. Ak by sme neriešili koncepciu, skončili by sme pre zmenu v roku 2010. V tom čase firma vyradila z produkcie F430 Spider s motorom uprostred.

Mimochodom, v úvode spomínané Portofino M s kovovou strechou končí. Pozíciu základného kabrioletu v ponuke Ferrari práve preberá nová otvorená Roma.

Mäkká strecha novinky má päť vrstiev, podľa výrobcu je akusticky porovnateľná s pevnou skladacou strechou a sklopí sa v priebehu necelých 14 sekúnd do tvaru písmena Z. Ferrari vám dá na výber rôzne farby plátna, a ak budete chcieť, tak aj v kombinácii s kontrastným prešívaním. Elektronika vám potom umožní manipulovať so strechou do rýchlosti 60 kilometrov za hodinu.

Do operadiel zadných sedadiel konštruktéri integrovali patentovaný veterný deflektor, ktorý má v kabíne čiastočne znížiť turbulencie. Posádka ho môže ovládať tlačidlom na stredovom tuneli do rýchlosti 170 kilometrov za hodinu, ale len v prípade, že nie sú obsadené zadné sedačky. Systém totiž čiastočne využíva ich operadlá naklopením smerom dopredu. Teda... tak to aspoň tvrdí Ferrari, na úvodných fotkách a v krátkom videu nám fungovanie tohto systému zatiaľ neukázalo.

O zmiernenie orkánu v aute sa má postarať tiež miniatúrny, päť milimetrov vysoký spojler integrovaný do rámu čelného skla, pričom v otvorenom aute je podľa Ferrari možné jazdiť aj maximálnych 320 km/h.

Priestorovo úsporná klasická strecha ponechala nejaké miesto aj v batožinovom priestore, ale nečakajte zázraky. Objem kufra je skromných 255 litrov, aj keď uznávame, že v tomto type auta zase o praktickú stránku toľko nejde. Nestačí vám to? V takom prípade môžete využiť sklopené operadlá zadných sedadiel a priestor pre dlhšie predmety mierne zväčšiť.

Aj keď to na prvý pohľad možno nevyzerá, dizajnéri upravili zadnú časť auta tak, aby plynulo nadväzovala na novú strechu. Zadná časť končí aktívnym karbónovým spojlerom a zníženú torznú tuhosť karosérie konštruktéri kompenzovali dodatočne zosilnenými prahmi a pevnejšími prednými stĺpikmi, respektíve vystuženým celým rámom predného okna.

Všetky úpravy sa podpísali pod zvýšenie pohotovostnej hmotnosti o 84 kg, takže Roma Spider by mala vážiť 1654 kg, Ferrari však zatiaľ uvádza len nižšiu „suchú hmotnosť“ 1556 kg.

Pohonná jednotka pod prednou kapotou ostala pri dekapitácii identická. Roma Spider je poháňaná preplňovaným vidlicovým osemvalcom s uhlom rozovretia 90 stupňov a objemom 3,9 litra. Agregát produkuje 620 koní pri 5750 až 7500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 760 Nm od 3000 do 5750 ot./min.

Taliani uvádzajú, že v kombinácii s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Spider akceleruje z miesta na stovku za 3,4 sekundy, dvojnásobok zvládne za 9,7 sekundy a z rýchlosti 100 km/h zastaví po 32 metroch. Maximálka je „viac ako 320 km/h.

Čo zatiaľ nepoznáme, je cena nového Ferrari Roma Spider. Za kupé si automobilka účtuje 195 tisíc eur a Portofino M s pevnou skladacou strechou vyšlo na necelých 200 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Ferrari