Pritom výbehový Outlander PHEV sa na európskom kontinente nepredával tak zle. Samotné Mitsubishi tvrdí, že išlo o najpredávanejší plug-in hybrid v únii v rokoch 2015 až 2017 a najpredávanejšie dobíjacie SUV ešte v roku 2020. Momentálne sa však vážne zdá, že sa k nám táto novinka nedostane.

Vychádzame okrem iného aj z oficiálnej tlačovej správy, ktorá hovorí o zahájení predaja nového Mitsubishi Outlander PHEV 16. decembra 2021 v Japonsku. V prvej polovici budúceho roka bude nasledovať Austrália a Nový Zéland a v druhej polovici 2022 sa auto objaví v Severnej Amerike. O Európe ani slovo.

Nový benzín-elektrický Outlander je pritom postavený na základoch tretej generácie Nissanu Rouge, vyrábaného od jesene minulého roka a štvrtej generácie Nissanu X-Trail (od apríla 2021), ktorá sa k nám doteraz nedostala.

Všetky tri spomínané vozidlá dostali modulárnu platformu CMF-CD aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi s rázvorom 2706 milimetrov, „tri diamanty“ však zatiaľ mlčia o použitej spaľovacej pohonnej jednotke i elektromotoroch.

Inak povedané, oficiálna premiéra Outlandera PHEV síce prebehla, ale Mitsubishi drží technické údaje v tajnosti. Viac by sme sa mali dozvedieť práve v polovici decembra so spustením objednávkového systému, ak sú ale zákulisné informácie správne, pod kapotou novinky by mal byť opäť 2,4-litrový atmosférický benzínový štvorvalec s výkonom 135 koní a obe nápravy poháňajú dva synchrónne elektromotory. Systémový výkon predchodcu bol 224 koní, predpokladáme ale, že v najnovšom prevedení bude nepatrne vyšší.

Z 13,8 na 20 kWh

Čo Mitsubishi naopak oficiálne priznalo, je zväčšená kapacita lítium-iónových akumulátorov. Kým v starom aute mali batérie 13,8 kWh, v novom to je rovných 20 kWh. To je ekvivalent približne 7,7 litra benzínu a podľa výrobcu by to malo stačiť na dojazd 87 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Mitsubishi Outlander PHEV sa bude v Japonsku predávať ako model Airtrek, na výber bude 10 základných lakov karosérie, interiér ponúkne miesto siedmym cestujúcim v troch radoch a elektronika dovolí auto ovládať aj takmer výlučne pravým pedálom vďaka zvýšenej rekuperácii a brzdnému efektu po ubratí „plynu“. 

Samozrejmosťou vo výbave majú byť nové asistenčné systémy vrátane schopnosti jazdiť čiastočne autonómne v kolónach a nechýba ani vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré spadá pod integrovaný systém jazdnej dynamiky Super-All Wheel Control.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Mitsubishi Motors