Musíme v prvom rade priznať, že vypátrať technické detaily európskeho modelu vôbec nie je triviálna vec. Slovenské zastúpenie síce zverejnilo cenník, ale konkrétne výkony a hromadu ďalších detailov by ste hľadali márne. Trochu tušíme, prečo to tak je.
Kým súčasné (dnes už výbehové) XV malo 150 koní a 194 Nm, Crosstrek je zrejme kvôli obmedzeniu emisií ešte o niečo slabší. Novinka opäť dostala mil-hybridnú techniku spojenú s atmosférickým plochým dvojlitrom e-boxer s vylepšeným chladením a priamym vstrekovaním, ktorý teraz produkuje 136 koní pri 5600 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 182 newtonmetrov pri 4000 ot./min.
Samozrejmosťou je opäť Lineartronic s plynulou zmenou prevodového pomeru a permanentný symetrický pohon oboch náprav. Vyššie spomenutá technika stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 10,8 sekundu a maximálnu rýchlosť 198 kilometrov za hodinu, takže objektívne si novinka v porovnaní s XV nepohoršila. Z 0 na 100 km/h to predchodcovi trvalo 10,7 sekundy a podľa papierov jazdilo 193 km/h.
Nepatrnú zmenu čakajte tiež v prípade priemernej spotreby. Kým XV jazdilo podľa papierov za 7,9 l/100 km, Crosstrek by ma byť o chlp úspornejší a „žrať“ 7,7 litra benzínu na 100 kilometrov.
Crosstrek podľa očakávania dostal tiež najnovšiu verziu asistenčných systémov EyeSight so stereo-kamerami s takmer dvojnásobným dosahy, pričom táto technika dokáže rozoznať okrem iného tiež jednostopové vozidlá vpravo i vľavo. Palubnej doske dominuje 11,6-palcov dotykový displej, za ktorým pracuje multimediálny systém schopný bezdrôtovo spolupracovať s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto.
Zadné sedadlá máte delené v pomere 60:40, po ich sklopení dostanete batožinový priestor s objemom 1314 litrov a Subaru naviac sľubuje lepšiu oporu predných sedačiek v oblasti ramien i bedrovú opierku. Z detailov zaujme zvýšenie počtu trysiek ostrekovačov predného okna z dvoch na tri alebo predĺženie ramienka zadného stierača o 45 mm. Z podstatných vecí zase stojí za zmienku veľmi slušná svetlá výška 220 mm, schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 1270 kg a zaujímavá je tiež informácia o „redukcii kývania hláv cestujúcich vpredu o 44 percent“ vďaka novým sedadlám.
Subaru Crosstrek štartuje na slovenskom trhu s cenou 35 500 eur vo výbave Style, čo v porovnaní s výbehový XV Style za 33 990 eur zase nie je taký razantný nárast. Háčik je akurát v tom, že zatiaľ nepoznáme presný zoznam položiek nového modelu, pretože sa oficiálne začína predávať až od zajtra, teda 27. novembra.
Ďalší výbavový stupeň Style X-Tra kúpite za rovných 37 tisíc eur a vrcholný Crosstrek Premium vás vyjde na 39 500 eur.
zdroj: Subaru