Na fotkách vám základné prevedenie neukážeme, automobilky sa obrázkami takto vybavených modelov obvykle veľmi nechvália. Takže pre vás máme len zoznam položiek, ktorý by sme v tomto prípade mohli odštartovať 16-palcovými oceľovými diskami, ktoré dopĺňa dojazdová rezerva.

Bez ďalšieho priplácania máte v aute tiež diódové predné i zadné svetlá, elektronickú parkovaciu brzdu, kožou čalúnený volant a radiacu páku, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, látkové čalúnenie, samozrejmosťou sú tiež zadné delené sedadlá v pomere 40:20:40, tónované sklá, palubný počítač, bezkľúčové štartovanie alebo manuálna klimatizácia.

Tým súpis položiek ale nekončí. V sérii dostanete aj svetelný senzor, tempomat, predné a zadné parkovacie senzory i s kamerou a nechýba ani integrovaná navigácia v spojení s 12,3-palcovým farebným displejom, pričom multimediálny systém zvláda tiež Apple CarPlay, Android Auto či BlueLink. Už základné audio obsahuje digitálny príjem rádia, šesť reproduktorov, bluetooth a konektory USB C.

Tú istú motorizáciu si potom môžete objednať tiež so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom, že ten vám ale Hyundai naúčtuje 2700 eur.

Ak vám ide skôr o lepšiu výbavu ako prázdniny pre ľavú nohu, rovnakú čiastku môžete vraziť do vyššieho stupňa Family, ktorý navyše obsahuje hliníkové sedemnásty, lepšie diódové projekčné svetlá i so svetelnou lištou a medzi bezpečnostnými prvkami sa objavuje monitorovanie mŕtvych uhlov alebo kontrola premávky za autom pri cúvaní.

Family pridáva i elektrické ovládanie bedrovej opierky pre vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo pre spolujazdca, kvalitnejšie látkové čalúnenie a dokonca vyhrievanie všetkého, čo vás napadne – teda sedadiel vpredu a vzadu a patrí k tomu aj volant. Komfort by mali vylepšiť i tmavšie fólie s lepším odrazom ultrafialového žiarenia, automatická klimatizácia, ktorá je spojená i s výduchmi pre zadných pasažierov a v cene je už i indukčné nabíjanie pre telefóny, dažďový senzor či elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo. A za automat si pripravte 2200 eur.

Od druhého stupňa výbavy je potom v predaji aj štvorvalcová jedna-šestka s turbom a výkonom 198 koní, ktorá je ale spojená už len s dvojspojkovým automatom. Hyundai chce za túto verziu 30 990 eur a ak sa rozhodnete pre 4x4 (potom dostanete už len sadu na lepenie pneumatík), tento model vám ho za ďalších 1800 eur ponúka.

Rovnaká možnosť výberu medzi predokolkou a štvorkolkou ostáva aj v prípade najvyššej výbavy s názvom Style, pričom 1.6 T-GDi 7DCT 4x2 vás vyjde na 33 090 eur a 4x4 má cenovku 34 890 eur.

Súčasťou výbavy Style sú 18-palcové hliníkové disky, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru, elektricky ovládané predné sedadlá s koženo-látkovým čalúnením, chrómované vnútorné kľučky a kvôli uľahčeniu parkovania vám Hyundai prihodí i bočné parkovacie senzory v kombinácii s 360-stupňovým kamerovým výstupom. Poteší tiež audio od Bose, ktoré pridáva ďalšie dva reproduktory, takže celkovo ich bude osem.

Samostatných príplatkových prvkov v ponuke veľa neostáva. Pre ktorúkoľvek výbavu si môžete za 300 eur objednať biely pastelový lak, prihodiť k tomu za 600 eur čiernu strechu, alebo za 690 eur vám automobilka nastrieka vozidlo vybranou metalízou.

Elektrická Kona dorazí až o niekoľko mesiacov

Najdrahšia Kona Style pridáva elektrické strešné okno za 1200 eur a za ďalších 1700 dostanete vrcholné kožené čalúnenie aj s ventiláciou elektricky ovládaných predných sedadiel s pamäťou pre vodiča i digitálny kľuč. Hyundai tomuto balíčku hovorí Premium a v zálohe má ešte Premium Color za 1900 eur, ktorý obsahuje farebné ozdobné prvky interiéru.

Aby sme mali slovenské ceny Kony kompletné, mali by sme dodať, že čisto batériová verzia dorazí až na jeseň, takže na čísla k nej si budete musieť chvíľu počkať. Ak ale nemôžete žiť bez elektrického pohonu, môžete mať hybrid 1.6 GDi so šesťstupňovým dvojspojkovým automatom, systémovým výkonom 141 koní a pohonom 4x2.

Slovenské zastúpenie ho predáva vo výbavách Family za 32 190 eur, Style za 34 190 eur a zoznam jednotlivých položiek v podstate zodpovedá Kone s čisto spaľovacími motormi. Rozdiel je akurát v čiastkach za pakety Premium a Premium Color pre vrcholný model, stoja 2100, respektíve 2300 eur.

Úplným vrcholom je potom Kona N Line+ 4x2 (34 890 eur), 4x4 (36 690 eur) a hybrid (35 990 eur) na osemnástkach a so špecifickým dizajnom, ktorá má vo výbave prakticky všetko vyššie vymenované, s výnimkou strešného okna (1200 eur), paketu Premium (1100 eur) alebo Premium Color (1500 eur).

zdroj: Hyundai