Štvrtú generáciu Tucsonu predstavil Hyundai len pred pár mesiacmi (september 2020). Tucson je napredávanejším modelom značky v Európe, a tak Hyundai nezaháľal a v krátkom slede odhalil verejnosti aj verziu N Line. Tá bude k dispozícii už od jari tohto roka (2021). Čo však prináša? 

„V podobe nového modelu Hyundai Tucson N Line prinášame populárnu verziu výbavy aj do najmodernejšej generácie nášho európskeho bestselleru,” vraví Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident pre marketing a produkt v Hyundai Motor Europe. „Náš nový model Tucson N Line dostal exkluzívne úpravy zamerané na výkon a špičkovú ponuku pohonov s elektrifikovanými verziami, takže zákazníci značky Hyundai majú väčšiu možnosť voľby.”  

Športovejší dizajn

Povedal by som, že dizajnový rozdiel medzi štandardným Tucsonom a verziou N Line nie je taký veľký ako napríklad u i30. Napriek tomu ich rozoznáte aj bez štítku označujúceho športovejší variant. Prvé rozdiely možno badať už na prednej maske. Zatiaľ čo mriežka chladiča si spolu so svetlometmi zachovala svoj tvar, úpravou prešiel nárazník s otvormi na vstup vzduchu, ktoré sú vyššie a väčšie ako na štandardnom modeli. Z Tucsonu N Line sa zároveň vytratila aj väčšina čiernych plastových prvkov, čo jemne pridalo autu na športovom výzore. Ak sa presunieme k boku auta, azda jedinou zmenou je opäť absencia čiernych plastových doplnkov, ktoré sa vynímali na spodnej lište. S ohľadom na zadnú časť už je ale rozdiel oveľa badateľnejší. Pozornosť upútajú najmú dve oválne koncovky výfuku na pravej strane, dlhší zadný spojler, kompletne nový nárazník či výstupky na ňom, ktoré majú predstavovať difúzor. Súčasťou výbavy sú aj nové 19-palcové zliatinové disky kolies. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Červené doplnky

Interiér Tucsonu N Line dopĺňa niekoľko červených doplnkov. Okrem červeného prešívania volantu v ňom nájdeme aj športové sedadlá s označením N čalúnené kombináciou čierneho semišu a kože s červeným prešívaním. Červené prešívanie sa tiež nachádza aj na výplni dverí a na lakťových opierkach, pričom sivý priestor palubnej dosky pred spolujazdcom ozdobujú taktiež červené doplnky. Nechýba taktiež ani označenie N na volante, či na stredovej konzole.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Elektronicky riadené pruženie

Nový Tucson N Line dostal tak ako štandardný model aj elektronicky riadené pruženie ECS, ktoré sa vďaka adaptívnej technológii pruženia dokáže prispôsobiť rôznym druhom povrchov. Systém ECS automaticky kontroluje odpruženie vozidla a zároveň spracováva aj údaje ako rýchlosť, povrch vozovky, prejazdy cez zákruty, brzdenie či zrýchľovanie. Ovládaním tlmiacej sily na každom kolese zvlášť, tak dokáže ESC obmedzovať kolísanie, nakláňanie či vertikálny pohyb auta. Vo verzii N Line je však systém ECS nastavený tak, aby dokázal rýchlejšie a intenzívnejšie reagovať na pohyby karosérie a aj na povely riadenia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ponuke motorov dominujú hybridy

V ponuke motorov pre Tucson N Line je vo veľkom cítiť elektrifikáciu. Iba v jednom prípade totiž dostanete len spaľovací motor, a to benzínový 4-valec 1.6 T-GDI s výkonom 110 kW (150 k). V ostatných prípadoch je Tucson N Line na výber s hybridným systémom. Kompletná ponuka motorov tak vyzerá nasledovne: 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (195 kW (265 k)), 1.6 T-GDI Hybrid (170 kW (230 k)), 1.6 T-GDI 48V Mild Hybrid (132 kW (180 k) alebo 110 kW (150 k)), pričom poslednou motorizáciou je naftový 4-valec 1.6 CRDi so 48V mild-hybridnou technológiou (100 kW (136 k)). 

Cenu nového Tucsonu N Line ešte automobilka neuviedla, no v Európe by mal byť dostupný už na jar 2021, pričom hybridné a plug-in hybridné verzie prídu až v lete 2021.

Zdroj, foto: Hyundai