Nový Lexus ES sa v ôsmej generácii dĺžkou dotiahol na vlajkovú loď, teda model LS, za ktorým zaostáva len o necelých 10 centimetrov. Nie je to náhoda. Na niektorých trhoch totiž ES preberie úlohu najväčšieho sedanu značky a Lexus navyše zdôrazňuje, že novinka bola navrhnutá tak, aby posádke poskytla prvotriedne pohodlie na palube.

Niečo také auto zvládne aj vďaka značnému nárastu rozmerov vo všetkých smeroch. Ako sme už naznačili, má dĺžku 5140 mm, šírku 1920 mm, výšku 1555 mm a rázvor 2950 milimetrov. To je nárast o 165, 55, 110 a 80 milimetrov (v rovnakom poradí).

Aj so spaľovacím motorom

K tomu by sme mohli dodať, že nové ES je postavené na prepracovanej modulárnej platforme TNGA vo formátu GA-K. Vpredu nájdete klasický McPherson, zatiaľ čo vzadu pracuje multilink, pričom šasi zvláda elektrický i hybridný pohon.

Keď už sme pri ňom, základom je benzín-elektrický ES 300h s pohonom predných kolies a systémovým maximálnym výkonom 201 koní. Srdcom tohto auta je emisne vylepšený 2,5-litrový zážihový štvorvalec a Lexus upozorňuje, že dorazí aj verzia s pohonom AWD. Vieme tiež, že hybrid využíva výkonnejšiu trakčnú batériu, ďalšie technické detaily či konkrétne čísla však automobilka nezverejnila.

Bez detailov o akumulátoroch

Batériové elektromobily budú naopak v dvoch prevedeniach. Základný ES 350e s jedným elektromotorom pri prednej náprave produkuje 224 koní, zatiaľ čo štvorkolka ES 500e s dvomi elektromotormi je naladená na kombinovaných 343 koní.

Radi by sme vám samozrejme prezradili podrobnosti o použitom trakčnom akumulátore, jeho kapacite a tým pádom aj informácie o dojazde, ani tieto dáta ale Lexus do tejto chvíle nezverejnil.

Pomerne minimalistický interiér sa odklonil od predchádzajúcich modelov a zrejme pod vplyvom čínskeho trhu ponúkne len minimum fyzických tlačidiel v spojení s dvomi obrazovkami. Tá dotyková uprostred s uhlopriečkou 14 palcov pochopiteľne funguje ako hlavné ovládacie rozhranie pre multimediálny systém, zatiaľ čo vodič má pred sebou 12,3-palcový digitálny displej.

Na ceny novinky, ktorá bola predstavená v rámci šanghajského autosalónu, je momentálne priskoro. ES bude uvedené na európsky trh až začiatkom budúceho roka a jeho presné špecifikácie preto budeme poznať až niekedy koncom roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Lexus