Než sa pozriete na nasledujúce fotografie, ktoré vám prezradia, o akom aute je reč, vopred vás musíme varovať, že asi nejde o novinku, ktorá by mohla ašpirovať na titul v súťaži krásy. Jej primárne prednosti by ste mali oceniť v teréne, v tomto konkrétnom prípade ale dostal prednosť hlavne výkon.
Reč je samozrejme o novej generácii Nissanu Patrol (alias Armada), ktorá bola predstavená vlani, aktuálne k nej však automobilka pridáva novú športovú verziu Nismo. A je z toho historicky najvýkonnejší sériový Patrol...
O 71 koní vyšší výkon
Pod kapotou má rovnako ako štandardný model 3,5-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec VR35DDTT, vyrábaný v továrni Iwaki, automobilka však zvýšila jeho výkon zo 431 na 502 koní pri 5600 otáčkach za minútu, naopak najvyšší krútiaci moment 700 newtonmetrov pri 3600 ot./min. sa nezmenil.
Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou s pridanými páčkami sekvenčného radenia pod volantom a Nissan dodáva, že aj tá bola v rámci ladenia „prekalibrovaná“. Detaily o zmenách v prevodových pomeroch či inak naladenom software ale neuvádza, rovnako ako dáta o dynamike.
Na kovaných 22"
Vďaka novým nárazníkom a ďalším úpravám narástla celková dĺžka o 90 mm na výsledných 5295 mm a poskočila tiež šírka z 2030 na 2070 mm. Výška 1945 mm a rázvor 3075 milimetrov ostávajú identické. Nešlo však o samoúčelnú zmenu v dizajne. Automobilka hovorí, že prepracovaný dizajn pomáha vďaka lepšiemu prietoku vzduchu o 6 percent znížiť teplotu predných brzdových kotúčov ukrytých za novými 22-palcovými kovanými hliníkovými kolesami Rays. Ktoré sú o 23 percent ľahšie (!) v porovnaní s kolesami sériového prevedenia.
Ďalšie modifikácie dizajnu potom pomáhajú so stabilitou veľkého offroadu pri vysokých rýchlostiach, aj keď o prítlak sa v tomto aute stará skôr pohotovostná hmotnosť 2817 kg.
U nás ho nečakajte
Za samozrejmosť potom považujte tiež prispôsobený podvozok, ktorý získal upravené adaptívne tlmiče E-Dampers, pozmenené riadenie a výfukový systém, ktorý vám dá o niečo hlasnejšie vedieť, čo pradie pod kapotou.
Háčiky? Len jeden, ale zásadný. Patrol Nismo je určený pre zákazníkov na Blízkom Východe, zatiaľ čo jeho ekvivalent Armada Nismo smeruje do Spojených štátov, má však podladený motor na 466 koní. Trápiť nás to ale nemusí, ani Armada sa v Európe predávať nebude.
zdroj: Nissan