Za projektom stojí energetická firma Enel a letisková spoločnosť ADR a podľa ich vyjadrení má ísť o najväčšie zariadenie svojho druhu v Európe. Má slúžiť na ukladanie energie vyrobenej solárnou elektrárňou, ktorú otvorili v januári.

Na tomto projekte nazvanom Pioneer sa okrem Nissanu podieľal aj Stellantis a Mercedes-Benz. Nissan dodal 81 starých akumulátorov z modelu Leaf, Stellantis zase 78 používaných kusov s kapacitou 50 kWh. Celková kapacita úložiska všetkých batérii je 10 megawatthodín a v prvých 10 rokoch by malo znížiť emisie oxidu uhličitého o približne 16 tisíc ton.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V prevádzke zostanú dlhé roky

Spolu so solárnymi panelmi sa očakáva generovaný výkon na úrovni 31 MWh. V samotnej fotovoltaickej elektrárni je celkovo 55 tisíc panelov. Energia má slúžiť na prevádzku letiskových terminálov ale aj pre flexibilné služby letiskovej siete. Nissan uviedol, že batérie by mali ostať na letisku po dobu 6 až 7 rokov.

zdroj: Nissan, Stellantis, iRozhlas