Prísne vzaté, označenie crossover coupé je v tomto prípade nezmysel. Novinka Peugeotu nemá dvoje dvere. Je to skôr zodvihnutý liftback alebo fastback so šikmým zadným oknom, ktoré otvoríte spoločne s plechovou časťou veka batožinového priestoru. Rýpať sa v tom ale zbytočne nebudeme. Model 408 síce vyzerá zaujímavo, dravo a atraktívne, v skutočnosti je to ale štylisticky prepracovaný Citroën C5 X. Schválne si obe autá porovnajte z profilu...

Že majú tieto vozidlá spoločné základy, dokazuje tiež prakticky rovnaký rázvor, celkové rozmery však identické nie sú, Peugeot je kvôli inej dĺžke nárazníkov o niečo kratší. Aby sme boli konkrétni, 408 je dlhá 4687 mm, široká 1848 mm, vysoká 1478 mm a nápravy sú od seba vzdialené 2787 milimetrov.

Analogicky ako Citroën, aj tento model bude v základnej verzii poháňaný 1,2-litrovým preplňovaným benzínovým trojvalcom PureTech s maximálnym výkonom 130 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm.

Dynamika a prevádzková efektivita zatiaľ oficiálne zmeraná nebola, respektíve tieto dáta Peugeot neuvádza, vieme ale, že základom je osemstupňová automatická prevodovka, pohon prednej nápravy a kolesá s priemerom od 17 do 19 palcov s pneumatikami 215/65 R17 až 205/55 R19.

Takto motorizovaná 408 bude mať pohotovostnú hmotnosť 1393 kg, základný objem batožinového priestoru 536 litrov, ktoré sklopením sedadiel zväčšíte na 1611 litrov (podľa metodiky VDA), a aby tých čísel náhodou nebolo málo, pridávame svetlú výšku (188 mm) a informáciu o tom, že auto aj s najslabším agregátom zvládne brzdený príves s hmotnosťou 1350 kg.

Zvyšné dve silnejšie motorizácie využívajú dodatočne montovaný elektromotor a budú niesť označenie Hybrid 180 e-EAT8 a Hybrid 225 e-EAT8. V oboch prípadoch tu máme preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra (buď 150 alebo 180 koní), opäť samozrejme osemstupňový automat a elektrickú jednotku s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 320 Nm.

Systémový výkon oboch vozidiel naznačuje už ich obchodný názov, aby v tom ale bolo jasno, slabšia hybridná 408 ponúkne kombinovaných 180 koní a 360 newtonmetrov, zatiaľ čo silnejší model 225 koní a rovnaké maximum krútiaceho momentu. Čo trochu zamrzí, je zmenšenie palivovej nádrže v porovnaní s čisto benzínovým prevedením z 52 na 40 litrov, je to ale daň aj za dodatočne montovaný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh.

To je ekvivalent približne 4,8 litra benzínu, automobilka však v tejto chvíli dojazd čisto na batérie neuvádza. Štandardná palubná nabíjačka bude mať výkon 3,7 kW, môžete si ale priplať za 7,4-kilowattovú verziu. V takom prípade 408 nabijete z Wallboxu isteného 32-ampérovou poistkou z 0 na 100 percent kapacity za hodinu a štyridsať minút.

Ceny či presná výbava budú upresnené tesne pred uvedením na trh (začiatkom roka 2023), Peugeot sa ale nezabudol pochváliť napríklad adaptívnym tempomatom s funkciou Stop and Go, nočným videním Night Vision, diaľkovým monitorovaním mŕtvych uhlov s dosahom 75 metrov alebo systémom Rear Traffic Alert, ktorý bude sledovať premávku pri cúvaní.

Francúzi sa pri predstavení auta netajili globálnymi obchodnými ambíciami, zatiaľ však bude nový Peugeot 408 dostupný len v Európe (výroba v továrni v Mulhouse) a Číne (v Čcheng-tu).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Peugeot