Ochrana dospelých
Pri pohľade na detailné výsledky v ochrane dospelých, za ktorú získal Tayron celkovo 87 percent bodov, udrie do očí len jedno menšie zaváhanie. Objavilo sa pri jednej z najnáročnejších skúšok, bočnom náraze na stĺp.
Euro NCAP uvádza, že snímače v tomto prípade namerali väčšie stlačenie hrudníka, je však nutné dodať, že hodnoty boli „len“ hraničné, nie nebezpečné. Zároveň sa pri niektorých ďalších testoch objavilo niekoľko zvýšených čísiel, nič však, čo by stálo za zvláštnu zmienku. Teda ak nepočítame, že predná časť Tayronu nepohlcuje nárazovú energiu druhého vozidla tak dobre, ako by si komisári predstavovali.
Ochrana detí
Prakticky nie je o čom písať. Veľké nové SUV od Volkswagenu získalo za ochranu detí 85 percent bodov, ale sa samotné nárazové testy sú jeho výsledky 100-percentné. Všetky namerané parametre snímačov skončili v zelenom, teda ideálnom poli.
Body sa tak strhávali za inštaláciu detských sedačiek v treťom príplatkovom rade sedadiel, pri ktorom je podľa Euro NCAP nutné dbať na správnosť ich ukotvenia, aj keď nespomína, že by s konkrétnym typom zádržného systému mali nejaký problém.
Ochrana chodcov
V tomto smere Tayron nevybočuje z bežného priemeru, aj keď nie úplne, ak zoberieme do úvahy, do ktorého segmentu tento automobil spadá. Ide samozrejme o SUV, navyše s vysokou tupou prednou časťou, no napriek tomu sa konštruktérom podarilo navrhnúť ju tak, aby predstavovala pre najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky len minimálne riziko.
Zásadne horšie na tom chodci či cyklisti nebudú asi po strete s celou plochou kapoty, horšie to ale začne byť (tradične) pri kontakte s prednými stĺpikmi. 83 percent je každopádne slušný výsledok.
Asistenčné systémy
Elektronické systémy v aute berú 80 percent bodov a mali by sme dodať, že pri všetkých sledovaných rizikových scenároch dopadol Volkswagen buď výborne, alebo s akceptovateľným výsledkom. Jediná výčitka preto smeruje k už spomínanému asistentovi kontroly únavy vodiča, ktorý nedokáže zaznamenať jeho rozptýlenie.
zdroj: Euro NCAP