Exteriérové zmeny

Piata generácia Renaultu Espace má vynovenú prednú masku. Do toho spadá aj nová spodná mriežka chladiča a priečna chromovaná lišta. Vzadu zase nájdeme dve koncovky výfuku, ktoré Renault označuje ako športové, no od Espacu určite nečakajte športové vlastnosti. Zadný nárazník zdôrazňuje nový charakter auta, ktoré je už skôr crossover ako MPV. Novinkou sú aj 20-palcové disky Initiale Paris, ktoré sú však vyhradené pre prémiovú verziu s rovnakým názvom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový Espace dostal aj adaptívne LED Matrix Vision svetlomety. Tie nielenže zvyšujú bezpečnosť, ale sú aj výkonnejšie než tradičné LED svetlá (svietivosť je o 20 % vyššia). Viditeľnosť bola predĺžená zo 175 m na 220 m. Svetlá sa neustále prispôsobujú ostatným účastníkom premávky, vďaka čomu ich neoslníte ani so zapnutými diaľkovými svetlami. V každom optickom bloku sa vertikálne segmenty LED automaticky a nezávisle rozsvecujú a zhasínajú podľa vzniknutých situácií. Predná kamera dokáže rozpoznať vozidlá idúce v protismere až na vzdialenosť 550 m a vozidlá idúce pred vami na 350 m. Systém podľa ich pozície riadi každý segment LED tak, aby vytvoril zóny tieňu a zmenšil intenzitu osvetlenia, aby neoslňoval posádku auta vpredu alebo oproti.

Prepracovanejší interiér

Sedadlá vodiča aj spolujazdca sú masážne, vyhrievané a aj ventilované. Nechýba ani elektrické nastavenie, a to vraj až v desiatich smeroch (či sa budú otáčať okolo svojej osi, netuším, no inak si neviem predstaviť tých 10 smerov). V interiéri nájdeme aj kožené čalúnenie s dvojitým prešívaním. Logo značky sa zase vyníma na volante, sedadlách, koberčekoch a aj prahoch dvier.

Stredná konzola Espacu takisto prešla prerábkou. Je elegantnejšia a praktickejšia. Obsahuje aj nový uzatvárateľný odkladací priestor s držiakom nápojov, dvomi USB portami a aj vstupom pre „jack“. Nájdeme aj priestor na odloženie smartfónu s možnosťou indukčného nabíjania. Konzola okrem toho obsahuje aj hlavné ovládače, ako otočné koliesko pre prístup k multimediálnemu systému Easy Link, či elektrickú ručnú brzdu a tlačidlo pre Auto-Hold. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový Espace využíva aj systém Easy Connect, do ktorého spadá množstvo aplikácií, vrátane My Renault (ktorý umožňuje napr. aj lokalizáciu vozidla), či nového multimediálneho systému Easy Link. Ten využíva 9,3-palcový displej, ktorý je orientovaný na výšku a jemne natočený k vodičovi. Multimediálny systém zahŕňa rádio, prepojenie s Android Auto či Apple CarPlay a aj navigáciu. Interiér dopĺňa aj audiosystém od spoločnosti BOSE s 12 reproduktormi s piatimi zvukovými režimami.  

Namiesto klasických budíkov nájdeme 10,2-palcový displej s možnosťou 3D navigácie. Pre náročných je k dispozícii aj head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie do priameho zorného poľa. 

Keďže Espace prešiel poriadnou modernizáciou, nechýba ani množstvo jazdných asistentov, ako sú asistent pre jazdu na diaľnici, v zápchach, parkovací asistent, aktívne núdzové brzdenie, výstraha pri únave či detekcia mŕtvych uhlov. Zaujímavosťou je aj prítomnosť druhého stupňa autonómneho riadenia. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Riadenie štyroch kolies 4Control

Po vzore Méganu RS dostal aj nový Espace systém aktívneho riadenia štyroch kolies, 4Control. Do rýchlosti 50 km/h sa zadné kolesá otáčajú v protismere predných kolies, aby sa skrátil priemer otáčania (11,1 metrov) na úroveň mestského vozidla a zvýšila sa agilnosť. Pri rýchlosti nad 50 km/h sa zadné kolesá otáčajú v smere predných kolies, aby sa zase zvýšila stabilita a zlepšila bezpečnosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podvozok je zároveň spojený s riadenými tlmičmi, ktorých reakcia sa upravuje až stokrát za sekundu podľa parametrov ako stav vozovky, dynamické podmienky, činnosť pri riadení alebo zvolený režim riadenia.  

Benzín aj diesel

Espace je v ponuke s benzínovou, aj naftovou motorizáciou. Benzínový motor má označenie TCe 225 EDC GPF. Je to 4-valec s turbom a objemom 1,8 litra. Zároveň spolupracuje s automatickou 7-stupňovou prevodovkou EDC. Espace v tejto motorizácii dosahuje výkon 166 kW (225 k). Dieselový agregát má zase označenie Blue dCi 200 EDC. Ide o 2,0-liter a je spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou EDC. Krútiaci moment pri tejto verzii dosahuje 400 Nm s výkonom 147 kW (200 k). 

Nový Renault Espace je na slovenskom trhu k dispozícii už od 2. marca 2020. Cena pre obidve motorizácie začína na 45 890 €.

Zdroj: tlačová správa
Video: 4Drive Time