Druhá generácia modelu T-Roc má čo robiť a doháňať. Nemcom sa totiž v priebehu ôsmich rokov podarilo vyrobiť a predať viac ako dva milióny kusov prvého vydania (!), takže očakávania zákazníkov budú veľké.
Pokiaľ ide o veľkosť klientela by mohla byť spokojná. Auto medzigeneračne narástlo o 122 milimetrov, takže na dĺžku má 4373 mm a rázvor náprav poskočil o 28 milimetrov. Nové VW je tiež o 9 mm širšie, ale dizajnéri zároveň vyhladili zovňajšok tak dobre, že má o 10 percent nižší aerodynamický odpor vyjadriteľný koeficientom Cd 0,29.
S cenou na hranici 30 tisíc
Nárastom však svoje pozície T-Roc interne nemení. Jeho miesto je stále medzi modelmi T-Cross a Tiguan, ktorému je mnohými štylistickými detailmi podobný. Pokiaľ ide o konkurenciu, Volkswagen si bude musieť poradiť s novou Toyotou C-HR, Mazdou CX-30, Kiou Niro ale tiež Mini Countryman a mnohými ďalšími.
Na presnú výbavu a slovenské ceny budete musieť chvíľu počkať, v tejto chvíli ale vieme, že so základným motorom 1.5 eTSI a výkonom 116 koní bude T-Roc v Nemecku dostupný od 30 845 eur. V sérii nájdete napríklad diódové svetlá, maticová verzia IQ.Light bude pochopiteľne za príplatok. Spoznáte ich podľa toho, že sú kombinované so svetelným pásom a podsvieteným logom. Zadné červenou vysvietené VW tiež nebude v základe, musíte ho hľadať podľa výbavy.
Príbuzný Tiguanu a Tayronu
Volkswagen v rámci interiéru zdôrazňuje kvalitnejšie materiály, vrátane mäkčených plastov a v správe vypichol napríklad látkou čalúnenú palubnú dosku. Kabína je do značnej miery podobná Tiguanu i Tayronu, respektíve vo všeobecnosti novým VW. Platí to tiež pre možnosť priplatiť si za head-up displej a zaujme tiež až 13-palcová dotyková obrazovka.
Auto by vás mohlo potešiť aj praktickou stránkou. Návrhárom sa totiž podarilo tiež zväčšiť batožinový priestor, ktorý má bez sklopenia sedadiel objem 475 litrov po výšku operadiel. Pre porovnanie, v prípade predchodcu to bolo o 30 litrov menej.
Zmeny pruhou bez zásahu vodiča!
Len pre istotu pripomíname, že nový T-Roc je postavený na prepracovanej známej modulárnej platforme MQB evo, takže využíva techniku spomínaného Tiguanu i Tayronu. To okrem iného znamená, že novinka podporuje asistenta s názvom Travel, ktorý zvláda automatické zmeny jazdných pruhov, ale tiež predvída rýchlostné limity či ich konce podľa topografie trasy.
T-Roc bude v Európe dostupný len s hybridnými motormi a zabudnite na diesel. Na najnižšom stupni stojí spomínaný mild-hybridný štvorvalec 1.5 eTSI s výkonom 116 koní, ktorý si budete môcť objednať aj v silnejšom prevedení 150 koní.
Diesel nie, plug-in hybrid pravdepodobne tiež nie
Nasledovať budú (v prípade VW prvýkrát) klasické samonabíjacie hybridy podľa automobilky „postavené od nuly“. Detaily výrobca neprezradil, ale predbežne a neoficiálne vieme, že by mali mať 136 a 170 koní a maximálny krútiaci moment 300 Nm. V oboch prípadoch pôde o verzie s pohonom predných kolies.
Ak budete chcieť 4Motion, dočkáte sa, ale budete musieť striehnuť na uvedenie motorizácie 2.0 TSI. Tú VW plánuje aj s mild-hybridnou technikou a v najbližších rokoch automobilka vypustí na trh tiež ostrú verziu T-Roc R. Ani v jej prípade však už nedostanete manuál. Všetky mild-hybridy budú spojené so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.
zdroj: VW