Z fotografií to tak možno nevyzerá, v skutočnosti je ale nové ruské SUV obrovské. Od predného nárazníka k zadnému meria 5380 mm, takže je o sedem a pol centimetra dlhšie ako Bentley Bentayga EWB s predĺženým rázvorom a skoro o štyri centimetre je kratší i Rolls-Royce Cullinan.

Ťažko pochopiteľná je tiež pohotovostná hmotnosť. Kým vyššie spomínané britské stroje nie sú žiadne pierka a vážia 2514, respektíve 2735 kg, Komendant má neuveriteľných 3235 kg. Ešte podivnejšie je, že nový Aurus má maximálnu hmotnosť 3495 kg, takže sa síce do 3,5-tonového limitu pre osobné autá s odrenými ušami vojde, ale tým pádom má užitočné zaťaženie len 260 kg.

Ak je vodič do uvedenej pohotovostnej hmotnosti započítaný, ostáva na každého z troch zvyšných cestujúcich 86 kg. Bez batožiny. Ako môže také vozidlo legálne na cesty bez toho, aby pri kompletnom obsadení kabíny dospelými neporušovalo zákon, je nám trochu záhadou. Je ale dosť možné, že na východ od ukrajinských hraníc si s tým nikto príliš hlavu lámať nebude.

Ono je totiž dosť možné, že sa ku Komendantovi len tak niekto nedostane a nemá to byť podmienené len tým, že sa základná cena má pohybovať okolo (v prepočte) 580 tisíc eur. Skrátka... tak ako ste si kedysi nemohli ako bežný sovietsky občan robiť nároky na Zil či Čajku (alias GAZ-13), tak nebude ani Aurus len tak pre nejakého Rusa či nebodaj cudzinca.

S touto technikou a permanentným pohonom oboch náprav Komendant akceleruje z miesta na 100 km/h za 6,5 sekundy a výrobca (továreň je v Jelabuge v Tatárskej republike) uvádza maximálnu rýchlosť 220 kilometrov za hodinu.

Navzdory hybridnému pohonu patrí tento model k najsmädnejším automobilom na trhu, pretože má kombinovanú spotrebu až 18,5 litra na 100 kilometrov. Aj z nej je zrejmé, že Aurus má prídavný elektromotor s baterkami viac pro forma, než aby to bol skutočne úsporný hybridný automobil alebo bol schopný jazdiť len na elektrickú energiu. Nehovoriac o tom, že 62 koní na 3,2 tony je skutočne nepoužiteľný mix.

Do výbavy Komendanta patria napríklad diódové svetlá, 20-palcové disky, ktoré môžete za príplatok vymeniť za 21- alebo 22-palcové kolesá, elektricky ovládané piate dvere, vyhrievanie predného okna, kožou čalúnený interiér, drevené obloženie, digitálny prístrojový panel, štvorzónová klimatizácia, ale tiež analógové hodiny, indukčné nabíjačky, ambientné osvetlenie alebo vyhrievané i chladené držiaky na nápoje.

Samozrejmosťou je tiež minibar, masážne a ventilované sedačky, chladnička, obrazovky pre zadných cestujúcich a pár ďalších vecí, ktoré by mali spríjemniť cestovanie pochmúrnym počasím či krajinou. O komfort by sa malo postarať aj vzduchové odpruženie schopné zvýšiť svetlú výšku až na 260 mm, čo sa vám na nie práve najkvalitnejších cestách bude hodiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 31 obrázkov

zdroj: Aurus Motors