Aj keď boli roky, keď Alfa Romeo predala v Európe menej áut ako Lancia na domácom trhu z jedného zastaralého Ypsilonu, to sa už pravdepodobne otáča. Za prvých 6 mesiacov roku 2025 sa totiž predaje značky zvýšili o 33,3 % na 33 116 predaných áut.

Junior boduje

Nebudeme si niečo nahovárať, najväčší podiel na tom má novinka v podobe Alfy Romeo Junior. Z tej Taliani dodali zákazníkom viac ako 18 tisíc kusov. Aj keď sa druhý najpredávanejší model, Tonale, prepadol o výrazných 42,3 % na 9166 kusov (asi čiastočne na tom parazituje novinka Junior), stále je to výrazne viac, ako zvyšná dvojica.

Alfa Romeo Stelvio oslovilo len 4000 zákazníkov a Giulia je na tom ešte horšie. Z tej dodali len niečo cez 1800 kusov. Ako môžeme vidieť, bez nových modelov by značka zrejme neprežila a starnúca dvojica Giulia a Stelvio (aj keď sú to veľmi zaujímavé autá) už v dnešnej konkurencii nebodujú.

Toto je nádherná ukážka toho, ako síce pravoverní znalci a priaznivci značky na nové modely nadávajú (že nemajú nič spoločné s DNA značky), ale predaje hovoria inou rečou. A keďže od tých závisí, či značka prežije alebo nie, je rozhodnuté. Takéto autá sa budú predávať a vyvíjať.

Neznamená to však, že pôvodné platformy s pohonom zadných kolies značka definitívne opustí, budúcnosť totiž môže priať aj takýmto modelom (keď budú zarábať vyššie spomínané mainstreamové autá).

zdroj: motor1