Príbeh malej Corsy by sa mohol zdať úplne obyčajným a nudným rozprávaním o aute, ktoré vzniklo, tešilo sa záujmu zákazníkov a zásluhou neustálej modernizácie akosi automaticky existuje dodnes. Lenže v roku 1982 vôbec nebolo isté, či Opel s niečím takým na trhu prerazí. Trh malých moderných áut s koncepciou „všetko vpredu“ dávno obsadili kvalitní súperi (Fiat 127, Renault 5, Mini...), navyše nebolo isté, ako sa k podobnému autu postavia zákazníci značky Opel. Automobilka totiž s Corsou predstavila aj revolučný dizajn plný hrán a výrazných blatníkov. V roku 1982 navyše nikto nepoznal ani meno Corsa.

Páči sa vám Corsa?

Vedenie značky sa rozhodlo otestovať reakcie verejnosti na nový dizajn pripravovaného auta, aj na samotné meno Corsa. Na ženevskom autosalóne preto šikovne najskôr ukázali koncept Corsa Spider. Auto vyvolalo nadšenie, čo tvorcov utvrdilo v pôvodnej myšlienke a novinku neskôr predstavili skutočne ako Corsu. Hatchback s celkovými rozmermi 3620 x 1530 x 1365 mm dostal techniku pohonu „všetko vpredu“ a poskytoval nadpriemerne veľký vnútorný priestor. O dizajn interiéru sa postaral vtedy ešte mladý a neznámy Chris Bangle, ktorý v tom čase pracoval pre GM. A robota mu vyšla viac než dobre. Dizajn exteriéru vytvoril skúsený Erhard Schnell, okrem iného aj tvorca modelu GT, či legendárnej Calibry.

Na ženevskom autosalóne v roku 1982 automobilka najskôr ukázala tento Opel Corsa Spider Concept. Testovala ním reakcie verejnosti na nový dizajn auta, aj samotné meno Corsa.

Ľahká váha

Základ ponuky ľahučkej a kompaktnej Corsy tvoril štvorvalec 1.0 8V OHV (33 kW/45 k), pre náročnejších však Opel hneď ponúkol aj 1.2 8V OHC (44 kW/54 k), či dokonca „športový“ štvorvalec 1.3 8V OHC (51 kW) so štandardnou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. S ním sa malá Corsa rozbehla až na 162 km/h. Neskôr sa v Corse A (písmenom A sa označuje prvá generácia Corsy) objavili aj výkonnejšie agregáty, pričom vrcholom sa v roku 1988 stala Corsa GSi 1.6i s výkonom 74 kW (100 k). Tá už mala pohotovostnú hmotnosť 820 kg, no nemala problém dosiahnuť výrobcom udávanú maximálnu rýchlosť 188 km/h.

Mediálnou tvárou malej Corsy sa stala legendárna tenistka Steffi Grafová. 

Málo známa je skutočnosť, že hneď na začiatku sa Corsa objavila aj ako dvojdverový sedan (vtedy mimoriadne populárna verzia) s označením Corsa TR. Neskôr sa v rôznych kútoch sveta vyrábali aj kombi verzie, či úžitkové "dodávky" a pikupy (avšak odvodené až z jej druhej generácie označenej ako Corsa B). Prvá generácia Corsy zostala vo výrobe až do roku 1993, dokedy sa podarilo v Zaragoze (španielsky výrobný závod, ktorý vznikol špeciálne pre Corsu) vyrobiť až 3,1 mil. kusov tohto modelu. Gratulujeme, Corsa!

Väčšina ľudí dnes vníma Corsu ako mestský hatchback, v roku 1983 však automobilka poslala na európsky trh aj jej verziu sedan označenú Corsa TR.

Dva roky po premiére sa na trhoch ukázal aj kabriolet. Pre Opel ho robil Irmscher a za príplatok k nemu ponúkal aj túto špeciálnu masku. Ak si zákazník priplatil, mal aj kožou čalúnené sedadlá.

Corsa A Irmscher Sprint (1985) ponúkala výkon 93 kW (126 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov