EÚ žiada flotilový priemer na úrovni len 95g CO2 na km

Prísny flotilový priemer 95 gramov CO2 na kilometer núti automobilky dobre zvážiť, ako zostavia na trhoch Európskej únie svoju ponuku. Mnohé značky z nej postupne vyraďujú viac znečisťujúce modely. Aktuálne sa k nim pridávajú osobné dodávky koncernu Stellantis, ktoré končia so spaľovacími motormi. Dostupné už budú výhradne v elektrickej forme.

Od r2022 žiadna osobná dodávka koncernu Stellantis nebude mať spaľovací motor!

Na prelome rokov vypadli z cenníkov benzínové i naftové verzie príbuzných MPV Citroën Berlingo, Opel Combo a Peugeot Rifter. To isté platí pre väčšie typy, ktoré nesú označenia  SpaceTourer, Zafira Life a Traveller. Pri týchto šiestich vozidlách v súčasnosti prebieha dopredaj posledných exemplárov s konvenčným pohonom.

Výrazné zvýšenie základných cien

Asi nikoho neprekvapí, že za elektrické varianty si zákazníci výrazne priplatia. Základné ceny sa zvýšili naozaj výrazne. Napríklad populárne Berlingo tretej generácie sa dalo donedávna akciovo zohnať už od 14 990 eur, kým ë-Berlingo štartuje tesne pod 30-tisícovou hranicou. Obdobný nárast sa týka aj ďalších spomínaných typov. 

Tieto vany často slúžia ako rodinný dostavník a zároveň vozidlo využívané na podnikateľskú činnosť, s čím súvisí veľký kilometrový nájazd. Mnohí zákazníci preto pri nich preferujú úsporný diesel. Hoci tvorí veľkú časť predajov, z ponuky teraz vypadáva. Zmena iste výrazne ovplyvní popularitu týchto vanov.

Škrtnutie spaľovacích motorov zatiaľ zahŕňa len osobné verzie

Pri úžitkových vyhotoveniach budú benzínové a naftové agregáty naďalej dostupné. Toyota svoju ponuku nemení. Príbuzné modely japonskej značky spomínaných áut koncernu Stellantis vďaka veľkému podielu hybridných modelov bude Toyota naďalej ponúkať Proace City Verso a Proace Verso so spaľovacími motormi.