Menší motor dobieha 1,8 TSI turbom aj kompresorom. V minulosti to vyzeralo ako drahé riešenie.

Menší motor dobieha 1,8 TSI turbom aj kompresorom. V minulosti to vyzeralo ako drahé riešenie.

Preplňovaná jednaosmička dosahuje maximálny výkon v rozpätí otáčok od 5000 do 6200. Krútiaci moment vrcholí od 1500 do 4200 otáčok. Maximálna rýchlosť 220 km/h, zrýchlenie na 100 km/h za 8,5 sekundy a priemerná spotreba 6,9 l/100 km so 6 stupňovým manuálom. Také sú parametre motora, ktorý tu už dlho nebude.

Táto zmena zatiaľ nepredstavuje koniec sveta. VW má pravdepodobne v šuflíku novú verziu 1,8 TSI. Predpokladám, že s týmto motorom sa ešte stretneme. Ale pre istotu sa s ním rozlúčme.
V porovnaní s predchodcom má nový motor rovnaký výkon, o niečo menší krútiaci moment a nižšiu spotrebu.

V porovnaní s predchodcom má nový motor rovnaký výkon, o niečo menší krútiaci moment a nižšiu spotrebu.

Na jeho miesto nastúpi menšia a papierovo aj úspornejšia pohonná jednotka. Má rovnaký výkon ako predchodca, 118 kW (160 k), ktorý vrcholí pri 5500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment je menší o 10 Nm, no leží v rozpätí otáčok od 1500 do 4500. Jazdná dynamika je rovnaká. To znamená, že zmena neprichádza pri maximálne ani na zrýchlení. Načo je dobrá táto novinka? Všetci dobre vieme, že dnes svetom automobilov nehýbe dopyt ale ekológia. Novinka so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou má na papieri nižšiu spotrebu o 0,4 l/100 km. Údajne teda dokáže priemerne jazdiť za 6,4 l/100 km. S prevodovkou DSG spotrebuje len 6,1 l/100km. Nesmiem zabudnúť aj na to, že Passat s menším motorom je ľahší o 19 kg (manuálna prevodovka).

Slovenský cenník VW Passat zatiaľ obsahuje aj možnosť voľby 1,8 TSI. Je takmer isté, že pri najbližšej aktualizácii cenníka vypadne. Passat, Passat Variant a CC sú opäť o niečo bližšie k prírode a pravdepodobne ďalej od reálneho dopytu.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: VW Passat dostane ľahkú terénnu verziu Alltrack (len vo verzii kombi)