Aké sú pravidlá hry?
Na rozdiel od Lamborghini či Porsche, ktoré sa tešia z každého predaja, Ferrari hrá úplne inú ligu. Nejde len o peniaze, ale predovšetkým o reputáciu. Ferrari je klub, ktorý si sám vyberá členov. Aj miliardár s kufríkom plným peňazí môže odísť s prázdnymi rukami, ak značka usúdi, že nie je „dosť dobrý“.
Úplný nováčik má prakticky nulovú šancu na získanie modelu z limitovanej edície. Automobilka uprednostňuje dlhoročných klientov, ktorí už vlastnia alebo vlastnili viacero vozidiel a pravidelne kupujú nové. Verní zákazníci dostávajú ponuky na limitky ako LaFerrari, Monza SP1/SP2 či Daytona SP3.
Tuning je zakázaný
Ferrari ponúka široké možnosti individualizácie priamo z fabriky. Divoké laky, prestavby karosérie či extrémne tuningové zásahy môžu znamenať, že dotyčný sa k ďalšiemu modelu už nikdy nedostane.
FOTO: PurosAutos
Zákaz kšeftovania
Kúpiť Ferrari len preto, aby ste ho o pár mesiacov predali so ziskom je instantný recept ako sa dostať na čiernu listinu. Kúpne zmluvy zakazujú predaj počas prvých 12 až 24 mesiacov.
Dobrá povesť a lojalita sú podmienkou
Rovnako dôležitá je aj povesť zákazníka. Je neprípustné, aby autami jazdili ľudia, ktorí by poškodili imidž značky. Oficiálny predajca Ferrari je prvý filter. Klient s ním musí mať vybudovaný vzťah, čo často znamená, že najprv kupuje „bežnejšie“ modely, ako Portofino, Roma či SF90. Až potom, čo predajca vidí, že ide o lojálneho zákazníka, môže mu otvoriť dvere k limitovaným sériám.
Najexkluzívnejšie Ferrari sa nedajú len tak objednať. Automobilka si sama vyberá, kto dostane ponuku na kúpu. Ide o uzavretý klub, do ktorého sa dostanete len po rokoch budovania vzťahu so značkou.