Rozmerovo 408 GT padne do teritória nemeckej trojky: Mercedes CLA, Audi A3 sedan a chystaného BMW 2 Grand Coupe. Aj keď cenou a prestížou sa skôr pobije s Octaviou CC.

Francúzi chcú svoj nový typ, ktorý by mal dostať označenie 408 GT, postaviť na platforme EMP2. Teda na rovnakom základe, na akom stojí nedávno predstavený Peugeot 308, či Citroën C4 Picasso. Je to logický krok, keďže sa pomocou nej v oboch prípadoch vývojárom podarilo dosiahnuť zlepšenie jazdných vlastností a úsporu hmotnosti. Čo sú pre športovo strihnuté auto v tejto kategórii, po už spomínanom dizajne, najdôležitejšie atribúty. A že to 408 GT nebude mať ľahké, dokazujú aj mená súperov, proti ktorým bude bojovať. Rozmerovo totiž padne do teritória nemeckej trojky: Mercedes CLA, Audi A3 sedan a chystaného BMW 2 Grand Coupe. Aj keď cenou a prestížou sa skôr pobije s Octaviou CC.

Takto by mohol, v roku 2016, vyzerať nový Peugeot 408 GT

408 GT by podľa prvých informácii mal mať dĺžku 4,6 m, teda o 350 mm viac ako 308 z ktorej bude vzchádzať. Pod kapotou sa takmer určite dočkáme benzínového turbomotoru 1,6 THP. Jeho výkonové verzie zrejme začnú okolo 92 kW (125 k) a skončia naladením, ktoré dostane aj Peugeot RCZ-R, teda 201 kW (270 k). Milovníci nafty si tiež prídu na svoje. Výkon vznetových motorov, by podľa prvých informácii, mal začínať na 88 kW (120 k) a končiť verziou so 132 kW (180 k). Peugeotu 408 GT by sme sa mali dočkať v roku 2016. Jeho ceny búdu vraj začínať na úrovni 27 000 Eur. Podľa toho ako jazdia športové autá s levom v znaku v poslednej dobe, sa určite máme na čo tešiť. Len sa pozrite, ako sú na tom Peugeot RCZ, či Peugeot 208 GTI.