Ak ste o tom ešte náhodou nevedeli, Mercedes CLA je aktuálne najaerodynamickejším autom na svete! S koeficientom odporu vzduchu 0,23 o 0,01 porazil prenádhernú Tesla S. V oblasti dizajnu a elegancie na americký elektromobil CLA celkom nemá, ale je ukrutne blízko. A už to je úžasné. Tesla S je predsa len celkom iná trieda aj cenová skupina. Jedno i druhé auto však majú okrem 4 kolies, 4 dverí, miesta pre 4 a volantu spoločné aj iné - sú nádherné!

Ale späť k skvelému koeficientu cd 0,23. Pred necelými 10 rokmi tieto hodnoty dosahovali len štúdie a koncepty. Aj to nie všetky, ale tie, pri ktorých sa výrobca veľmi snažil zamerať na malé jazdné odpory a aerodynamiku. V Štuttgarte už navyše majú pripravenú špeciálnu úspornú verziu CLA 180CDI Blue Efficiency, ktorá túto hodnutu posunie ešte o desatinku nižšie len na 0,22. Doslova neskutočné! Toto sú hmatateľné výsledky pokroku techniky, technológií a možností, ktoré nám ešte pred rokom 2000 pripadali ako z vesmíru. Najlepšie hodnoty v tomto smere dosiahol prvý sériovo vyrábaný elektromobil GM EV1 v 90. rokoch s hodnotou 0,195 a pred 80. rokmi dodnes úžasná Tatra T77a s hodnotou len 0,212 (merané na modeli v mierke 1:5)

Mercedes-Benz CLA doslova útočí na všetky ľudské zmysly. Viem o ľuďoch, ktorí si ho kúpia aj keď naň celkom nemajú a musia si požičať. Ak nevezmú peniaze od úžerníkov, určite neurobia chybu :)

Čo do malých áut, Mercedes nie že chytil nový život, ale doslova sa reštartoval. Predošlé dve generácie Áčka či Béčka teda za veľa nestáli. Mám na mysli tvary. Hovoriť v ich súvislosti o štýle a elegancii sa mohlo jedine preto, lebo o Mercedese sa to tak už akosi zvykne. Ale táto nová generácia malých medveďov je ako z inej planéty. Nie len, že nové Áčko a CLÁčko navrhli a postavili podľa inej filozofie. Tie autá aj naozaj skvelo vyzerajú a podľa našich skúseností (TopSpeed.sk test Mercedes-Benz triedy A 180CDI) aj viac než dobre fungujú. Konkurencia v podobe BMW, Volvo či Lexusu teraz môže len škrípať zubami. Audi nespomínam zámerne, lebo nová A3, podľa mňa, tiež patrí k tomu najkrajšiemu, čo dnes možno v kategórii na cestách stretnúť.

CLA je tretie auto úspešnej novej gen. kompaktnej triedy Mercedes-Benz získal v náročnom hodnotení Euro NCAP najlepšiu možnú známku 5 hviezdičiek. CLA zvládla bariérové skúšky podľa európskej metodiky NCAP s vynikajúcim výsledkom. Najlepšie hodnotenie má za bezpečnosť cestujúcich, ochranu chodcov a asistenčné systémy. Okrem toho získal Mercedes-Benz CLA tri ceny „Euro NCAP Advanced“ za bezpečnostné inovácie, a to radarový systém upozorňujúci na nebezpečenstvo zrážky COLLISION PREVENTION ASSIST druhej generácie (sériovo), systém rozpoznávania únavy vodiča ATTENTION ASSIST (sériovo) a systém prednárazovej ochrany cestujúcich PRE-SAFE® (na želanie).


Bezpečnostná výbava v CLA je rozsiahla. Kupé/sedan chráni svojich cestujúcich až 9 airbagmi. Medzi ďalšie špičkové bezpečnostné systémy patria napínače a obmedzovače sily bezpečnostných pásov aj pre cestujúcich vzadu a aktívna kapota motora na ochranu chodcov. Okrem toho je v rámci koncepcie Mercedes-Benz Intelligent Drive k dispozícii množstvo asistenčných systémov vodiča, a to konkrétne asistent udržiavania jazdného pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla, tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS, systém Intelligent Light System, aktívny asistent parkovania vrátane PARKTRONIC a cúvacia kamera. Podrobný report z bariérových testov Mercedes-Benz CLA EuroNCAP.

Mercedes-Benz CLA 220CDI Edition1 (C117)
rok výroby 2013

 

PLUSY:

nádherný dizajn,
sebavedomý a originálny,
pôsobí väčší než je,
bezrámové okná sú tiché!
krásny interiér,
hodnotné materiály,
AMG balík,
nadpriemerné (športové) vlastnosti,
super nízka spotreba 5,1 l/100 km,
dobrý ťah/sila motora,
prevodovka 7G tronic je skvelá/hladká,
3 módy jazdy (ECO, SPORT, MANUAL),
 3 páčky pod volantom nemusia byť problém,
záruka 6 rokov (servis v cene).

     

MÍNUSY:

- cena pre Edition1 je šialených 54 000 €,
- nešportové sedačky v spodnej časti,
- udrncaný nervózny na našich cestách,
- motor hrozne rapčí.


Cenník modelov Mercedes-Benz CLA platný na Slovensku.

 

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

rok výroby 2013

Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, objem 2 143 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 88,0 × 88,3 mm, kompresný pomer 16.2 : 1, max. výkon 125 kW (170 k) / 3 000 – 4 200 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 400 - 2 800 ot, litrový výkon 58 kW (79 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

7-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies.

Podvozok:

zavesenie predných kolies McPherson, vzadu nezávislé 4 - prvkové zavesenie, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC(ESP), TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,5 x 18" + pneu 235/40 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 630 x 1 777 x 1 432 mm, objem kufra - 470 l, rázvor 2 699 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 450 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 4,2 - 4,5 l/100 km (výrobca), počas testu 5,1 l/100 km, objem nárdže 50 l, výkonová hmotnosť 11,60 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,2 s

Cena:

Základná verzia 180 - od 28 230 €,
Testovaná verzia 220cdi od 37 470 €