Áčko tretej generácie dostanete len ako prednokolku alebo štvorkolku, takže BMW 1 si zachováva tú svoju unikátnu vlastnosť náhonu na zadné kolesá. Ako ale bolo spomenuté vo videu, dnes je to viac marketing než skutočná hodnota pre drvivú väčšinu majiteľov jednotkového BMW.  Veď si len prečítajte článok so šokujúcim zistením a uznáte, že táto téma nemá v diskusií opodstatnenie:  Robia si majitelia BMW 1 srandu? Asi áno... Čiže bude to niekto okrem motoristických písalkov riešiť? Nie, nebude. Navyše ak má Áčko veľmi príjemné jazdné vlastnosti, ktoré sú ako šité na svoju cieľovku.

 

Istý blok môže však pre niektorých jedincov predstavovať spomínané spojenie nemeckého auta a francúzskeho motora. Ok, spoľahlivosť komentovať nemôžem, avšak v našom testovanom aute to bola príkladná spolupráca so 6 st. manuálom (sériová výbava) a priam ukážkové izolovanie agregátu od kabíny. Priemerná spotreba sa pri šetrnej jazde vie dostať pod 5 litrov na 100 km a to je isto ďalší silný argument v prospech tejto techniky.

Interiér je až na tú svoju stiesnenosť veľmi príjemným miestom a to aj v tejto pomerne základnej výbave. Jednoducho viete, že sedíte „v tom lepšom“.  A to aj na zadných sedadlách, kam nemáte problém napratať aj postavu silnejšej konštrukcie. Tú prémiovosť  však dokazuje najmä úroveň bezpečnosti na palube už v základe – armáda airbagov, ESP alebo  Collision Prevention Assist. A príplatková výbava vám dá čokoľvek, čo si zaželáte.

 

Príjemná je cena, za ktorú toto auto kúpite - od 23 280 EUR (benzín) a v našom prípade 24 348 EUR čo je na približne rovnakej úrovni ako konkurenčné Audi A3 Attraction 1.6 TDI. Takže nové Áčko posúva značku Mercedes na dosah ľudí, čo doteraz o ňom ani len nerozmýšľali. Teraz je ich šanca, aj keď spoza rohu nebezpečne nakúka nový Volkswagen Golf Trendline 1.6 TDI za 16 000 EUR v základnej výbave. Čomu teda dáte prednosť?

Mercedes-Benz A 180 CDI (W176)
rok výroby 2013

 

PLUSY:

+ konečne normálna karoséria...
+ ...ktorá je navyše pekná,
+ rozumná základná cena,
+ odhlučnenie a izolácia posádky,
+ príjemná spotreba.

     

MÍNUSY:

- výhľad vzad,
- relatívne gumenné riadenie
   (možno schválne),
- stiesnený pocit v interiéri.


Cenník modelov Mercedes-Benz A  platný na Slovensku.

Mercedes-Benz A 180 CDI

rok výroby 2013

Motor:

vznetový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, objem 1 461 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 79,5 × 80,5 mm, kompresný pomer 15.5 : 1, max. výkon 80 kW (109 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 260 Nm / 1 750 - 2 500 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l, emisná trieda Euro V.

Pohon:

6-stupňová  mechanická prevodovka, pohon predných kolies.

Podvozok:

zavesenie predných kolies McPherson, vzadu nezávislé 4 - prvkové zavesenie, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC(ESP), TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 6,5 x 16" + pneu 205/55 R16

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 292 x 1 780 x 1 433 mm, objem kufra - 341/1157 l, rázvor 2 699 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 320 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 3,8 - 4,0 l/100 km (výrobca), objem nárdže 50 l, výkonová hmotnosť 14,88 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 190 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,3 s

Cena:

Základná verzia 180 - od 23 400 €,
Testovaná verzia 220cdi od 24 468 €