Ak v rokoch 2022 a 2023 bude podiel predaja nových áut s naftovým motorom pod 5 %, vzdáme sa ich nadobro. Ak bude situácia povedzme tretinová, stratégiu zmeníme.

Súčasné trendy sú voči klasickým spaľovacím motorom, po Dieselgate hlavne voči vznetovým, veľmi neprajné. Aj keď odborníci sa zhodujú, že kaša sa nebude jesť taká horúca, ako sa práve varí, PSA však už trochu panikári. Rovnako ako pred časom, keď sa vzdali všetkých väčších objemov a dnes od nich nenájdete väčší motor než 1,6 turbo. Podľa dočasného rozhodnutia vraj koncern PSA pozastavuje vývoj nových dieselových motorov. Túto informáciu potvrdil produktový riaditeľ koncernu PSA Laurent Blanchet na aktuálne prebiehajúcom autosalóne v Paríži. 

Problém spočíva v tom, že použitie naftových motorov je vraj neisté už v najbližšej dekáde. Svoje rozhodnutie ohlásili ako dočasné preto, lebo nie je úplne isté, či na trhu dokážu zaplátať dieru po prípadnom odchode HDi motorov. „Rozhodli sme sa nevyvíjať ďalšie dieselové technológie, pretože chceme vidieť a vedieť, čo bude...," povedal Blanchet.

Nie je žiadnym tajomstvom, že záujem o dieselové motory za posledný rok zásadne klesol. Za najväčšieho vinníka sa považuje kauza Dieselgate z koncernu Volkswagen Group. Rovnako tomu neprispieva ani zákaz vjazdu dízlov do centier európskych miest, prípadne vyššie daňové zaťaženie. Tieto faktory ovplyvňujú nákup nových áut už teraz, nie to ešte o pár rokov... 

„Zhodli sme sa, že ak v rokoch 2022 a 2023 bude podiel predaja nových áut s naftovým motorom dosahovať 5 % a menej, vzdáme sa ich nadobro. Ale ak bude situácia na trhu povedzme tretinová, stratégiu zmeníme,“ dodal Laurent Blanchet.

Nielen my, ale dokonca ani veštice určite netušia, kam sa trh so spaľovacími motormi v blízkej dobe posunie. Keď sa na to pozrieme globálne, tak PSA nie je jediné, ktoré sa touto cestou uberá.

Zdroj: Carscoops, Foto: Peugeot