Ešte koncom 80-tych a začiatkom 90-tych rokov sa v označovaní Mercedesov vyznal len pravý nadšenec značky alebo niekto, kto sa o ich modely naozaj zaujímal. Bežne ste však vtedy mohli stretnúť automobil, ktorý mal na kufri nápis 190D a vedľa 2,5.

Ak dnes uvidíte pred sebou označenie 190D, budete vedieť, aký má motor zdvihový objem?

Poznám pár ľudí, ktorí sa nad tým čudujú dodnes, na kamarátov kúsok stále padajú otázky typu: „Je to teda 1,9-tka alebo 2,5-ka?“ Mercedes však v tej dobe označoval svoj najmenší model nápisom 190 a k tomu prislúchali buď základné zážihové verzie s písmenkom E (Einspritzung) alebo D (Diesel). Výkonnejšie varianty mali aj nápis zdvihového objemu.

Od roku 1993 pribudli slová ako Diesel, Turbodiesel, tie však časom odstavila trojkombinácia CDI, neskôr BlueTec a dnes používané jednoducho "d".

Väčšia trieda W124 zostala verná len označovaniu so zdvihovým objemom motora, teda mali ste k dispozícii napríklad 200D, 300D alebo 260E, 320E, 500E a podobne. Najväčšia trieda W140 mohla mať napríklad 300SE, 400SE a podobne. Keďže v tej dobe úhlavný nepriateľ z Mníchova využíval označovanie podľa začiatočných číslic, čo bolo veľmi prehľadné, rozhodol sa Mercedes niečo podobné zopakovať s písmenami.

Označenie 300 SEL ani vtedy neoznačovalo presný zdvihový objem, ale príslušnosť k luxusnej triede (S), vstrekovanie (E), predĺženú verziu (L) a takmer základný model. Pod kapotou pracoval 3,2-litrový 6-valec. Základom však bol 2,8-litrový 6-valec s označením 300 SE s doplnkom 2,8.

S príchodom nástupcu sme po najmenšej 190-tke privítali v roku 1993 triedu C, s ktorou sa začalo celé premenovávanie modelovej štruktúry značky. V lete prišiel na rad aj väčší model W124, ktorý s modernizáciou dostal písmenko E a najväčšia trieda W140, ktorá dostala písmenko S. Neskôr k zmene prišlo aj u terénneho G-ečka a roadsteru SL.

S novým označením E dostala trieda W124 pred ukončením výroby aj poslednú modernizáciu.

Dnes by ste Mercedes podľa starého pomenovania asi pravdepodobne vôbec nespoznali. Do módy neskôr prišlo označovanie podľa približného zdvihového objemu, dnes totiž pod takým názvom C 250d nenájdeme žiaden 2,5-liter, ale 2,2 liter. U konkurencie je to však rovnaké, Audi dokonca začalo používať úplne odlišné označovanie ako napríklad 55 TSI alebo 50 TDI, ktoré však nemajú so zdvihovým objemom už absolútne nič spoločné. Ako sa vám páči najnovšie označovanie? Je vám to jedno alebo sa orientujete v novodobom označovaní áut?

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov